Avatar billede webweaver Praktikant
15. oktober 2010 - 21:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Logo fra PS til AI

Hej grafikere.

Jeg er igang med at designe et tryk til nogle trøjer.
Mit problem er at jeg har noget grafik (logo) liggende i en PDS fil. Det er naturligvis ikke godt nok til tryk, da jeg skal fra raster(?) til vector grafik.

Jeg er ikke specielt kendt i AI da jeg kun er begyndt at arbejde i det her for nyligt. Jeg har forsøgt mig at overføre en selection/logo'et fra PS til AI, men det funker ikke rigtig. Det vil sige, det er jo nemt nok at trække en selection over i AI, men det kommer der skisme ikke meget vector ud af, lige af hvad jeg kan se. Desuden trækker den også en baggrundsfarve med over bag selectionen. Jeg havde håbet på at jeg kunne nøjes med at trække selection'en med over, og så fylde den ud med farve i AI, så det blev vector. Men det fungerer ikke sådan ser det ud til? Og jeg kan ikke lave den samme selection i AI, som i PS med tryllestaven, da jeg ikke kan få den til at markere logo'et kun, og ikke det hele. (baggrund og logo i 1 lag jo) Heller ikke selvom jeg stiller på tolerancen.

Er der andet jeg kan gøre for at løse dette problem?
Hvis ikke, skal jeg bruge en som har lyst til at optegne mit logo i Illustrator. Det er forholdsvis simpelt logo, og tager ikke lang tid at tegne op. (Jeg har bare ikke værktøjet til det selv).

I første omgang vil jeg tildele Jer point (like always), men hvis det bliver mere omfattende, betaler jeg gerne for det :)

I kan evt. skrive på kontakt@lasse-jensen.dk, så vi kan snakke videre om det, og jeg kan overføre .pds filen til Jer.

På forhånd tak, og god weekend :-)
Avatar billede Himbear Nybegynder
16. oktober 2010 - 05:04 #1
Hej Lasse,

Hvis du trækker en selection over som du beskriver, så tror jeg blot at du kopierer dine pixeldata. Men du kan gøre det at du opretter en path i Photoshop, som du kopierer til Illustrator. Er du med på hvordan du gør dette?

Hvis du hellere bare vil have hjælp til at rentegne logoet, så kan jeg sagtens klare det. Sig til, så giver jeg et tilbud.
Avatar billede webweaver Praktikant
17. oktober 2010 - 19:59 #2
Hej Tino.

Jeg ved hvordan man gør med path's, og det gav også et rimeligt resultat faktisk. Og alligevel ikke. Det bliver meget mere "firkantet", når du opretter en path i Photoshop. Det kunne være til at leve med, men jeg vil godt have de runde former med, som det oprindeligt er.

Så en rentegning er vidst løsningen for mig :)
Så du må meget gerne give mig et tilbud på det.
Avatar billede Himbear Nybegynder
18. oktober 2010 - 01:05 #3
Prøv at sende mig filen, så kigger jeg på det. Du kan finde min mailadresse via www.tinocordes.dk
Avatar billede webweaver Praktikant
18. oktober 2010 - 02:25 #4
Har sendt dig en mail :)
Avatar billede webweaver Praktikant
20. oktober 2010 - 18:37 #5
Tino har taget sig af opgaven :-)

Jeg lukker tråden ...