Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2010 - 17:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 - Slå media knapper fra

Længe har jeg måtte leve med at de knapper jeg bruger til styring af winamp, også bliver brugt af windows 7 til at skrue op og ned for lyden.

Ville bare høre om man kan slå den windows funktion fra, men hvor de stadig virker med winamp?

Har indtil videre endevendt nettet og ingen løsning fundet og kom først til sidst i tanke om eksperten.dk. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2010 - 19:37 #1
Nu kører jeg ikke Win 7, men du må vel  have et multimediaprogram der starter med Windows der tager sig af funktionerne med lydstyrke o.s.v.
Jeg har et program på min xp maskine der hedder KBD Multimedia hotkey program. Når jeg deaktiverer det i Msconfig under startelementer virker disse funktioner ikke længere.
Du må have et tilsvarende program på din pc, vil jeg mene.
Avatar billede Selas Nybegynder
15. oktober 2010 - 20:17 #2
#1 det ville nok gøre at det virker i windows men ikke winamp.

Ligger der ikke en genvej i programmer eller et program i programmer/programmer (86) du kan bruge til at instille det måske?

Det er nogle knapper på tastaturet du taler om ikke sandt?
Hvilket tastatur er det så?
Avatar billede Selas Nybegynder
15. oktober 2010 - 20:21 #3
Sjovt, nu ser jeg det samme sker her hos mig... Logitech Elite tastatur, ingen driver installeret manuelt.
OG på mit Razer Reclusa med en driver installeret fra dem.

Heh.. ja det er egentlig irriterende.....
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2010 - 20:52 #4
Jeg bruger et Logitech G11 tastatur med multimedia knapper.

Ved ikke helt præcist hvad jeg siger nu, men hvis jeg stopper explorer.exe processen så reagere selve windows ikke ved brug af knapperne, altså lyden bliver ikke skruet op, men winamp virker stadig fint.

Tror det jeg prøver at sige er, om det mon er en funktion indbygget i explorer? I så fald, er der nogen måde at slå det fra? Evt. med et register trick?
Avatar billede Selas Nybegynder
15. oktober 2010 - 21:28 #5
Det her link ser ud til at være løsningen, der nævnes flere forskellige muligheder, jeg har endnu ikke selv rodet med det dog:

http://forums.cnet.com/7723-6142_102-345174.html
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2010 - 22:26 #6
Desværre, ingen af mulighederne på den side hjalp.

Rktools.exe kan kun lave de normale taster om.
SharpKeys virkede ikke, tasterne virkede stadig fint.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2010 - 16:16 #7
Bahh, fandt løsningen: Skift til linux.