Avatar billede ngr Praktikant
09. oktober 2010 - 00:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Word: Låse celler i tabel

Jeg kan huske, at jeg en gang lave nogle spørgeskemaer, hvor spørgsmålene var stillet op i en tabel, som også indeholdt celler til svarene. Cellerne med spørgsmålene var låst, så man ikke kunne skrive eller ændre i dem.
Det ville jeg gerne gøre igen, men kan ikke finde ud af, hvor man kan låse celler. Nogen der ved det - eller eventuelt om man kan gøre det i en pdf fil.
På forhånd tak.
Avatar billede glennhyldig Nybegynder
09. oktober 2010 - 07:38 #1
Hej

hvis det er i Office 2010 kan du gå inde under "Gennemse"
Der har du en knap der hedder "Begræns redigering"
Der kommer der et ny boks op og under punkt 2 kan du vælge "Ingen ændringer (Skrivebesk)" og lige neden under står der så hvad du skal gøre hvis der er områder der ikke skal være skrivebeskyttet.
Noget med at marker de områder der ikke skal skrivebeskyttes. og til sidst trykker du så "Ja, aktiver beskyttelse"

Håber det kan hjælpe dig

Hilsen
Hyldig
Avatar billede ngr Praktikant
09. oktober 2010 - 12:41 #2
Hej
Nej, jeg har 2003. Men hvor finder du "Gennemse"?
Mvh
Niels
Avatar billede glennhyldig Nybegynder
09. oktober 2010 - 23:00 #3
nu har jeg 2010 og den står oppe i toppen som en fan...
Avatar billede glennhyldig Nybegynder
09. oktober 2010 - 23:02 #4
men prøv og trykke "f1" tasten så skulle hjælpe menuen gerne komme frem og den har en søge felt hvor du kan skrive "Skrivebeskyttet" så skal den nok dukke op.
Avatar billede ngr Praktikant
20. december 2010 - 00:14 #5
vv
Avatar billede MRO Nybegynder
17. februar 2011 - 10:53 #6
1000 tak for hjælpen - det virkede for mig :)