Avatar billede wickedspawn Nybegynder
06. oktober 2010 - 11:01 Der er 9 kommentarer

Imagebutton virker ikke

Hej.
Jeg er lige midt i min svendeprøve og sidder med et problem, jeg skal bruge en masse Imagebutton's på siden, men af en eller anden grund få jeg ingen reaktion nå jeg trykker på knappen.

Her er et eksemple:
<asp:ImageButton ID="imbbtNextPage" runat="server"
                    ImageUrl="~/Images/buttonGreenright.png" OnClick="imbbtNextPage_Click" />

    protected void imgbtPrevious_Click(object sender, ImageClickEventArgs e)
    {
        CurrentPage -= 1;
        BindList();
    }

Jeg er ved at lave Paging på en liste over stillinger hentet fra min database og vist i en dataliste.
Jeg har lavet det før på andre sider, hvor det virker. Men af en eller anden grund få jeg ingen respons på denne.

Håber nogen kan give en forklaring på dette.
Takker!!
Avatar billede wickedspawn Nybegynder
06. oktober 2010 - 11:02 #1
Dårligt eksempel nå jeg har 2 forskellige ID'er! men ikke desto mindre så virker det heller ikke med rigtigt id!
Avatar billede cdull Nybegynder
06. oktober 2010 - 11:08 #2
Hvad virker ikke?
Fanges din click event slet ikke? Prøv med et breakpoint
Avatar billede wickedspawn Nybegynder
06. oktober 2010 - 11:30 #3
Nej den fanger ikke mit click event. Det sker intet nå jeg trykker på min imagebutton. Som om det bare er et billed.
Avatar billede cdull Nybegynder
06. oktober 2010 - 11:51 #4
Er du sikker på at dit billedes OnClick event er som en function i din codebehind?

imbbtNextPage_Click

det du henviser til er en Previous.
Og så har du en tastefejl i imb som nok skulle være img. Hvilket ikke betyder noget hvis din function hedder det samme.
Avatar billede wickedspawn Nybegynder
06. oktober 2010 - 12:06 #5
Nå jow jow, det har jeg godt nok. Det var som jeg skrev ovenfor en lille copy paste fejl..
Her er den der passer til:
<asp:ImageButton ID="imbbtNextPage" runat="server"
                    ImageUrl="~/Images/buttonGreenright.png" OnClick="imbbtNextPage_Click" />

    protected void imbbtNextPage_Click(object sender, ImageClickEventArgs e)
    {
            CurrentPage += 1;
            BindList();
    }

Yes det var også en lille tastefejl, det skal selvfølgelig være img. men det er underordnet.
Avatar billede cdull Nybegynder
06. oktober 2010 - 12:20 #6
Er der problemer med andre events på din side?

Har din Form runat="server" ?
Avatar billede wickedspawn Nybegynder
06. oktober 2010 - 12:28 #7
Ja jeg har nu fundet ud af det er flere knapper som ikke virker. Det lader til at være i min masterpage.

Yes jeg har min    <form id="form1" runat="server"> på min masterpage, lige efter <body>.

Jeg prøver lave min masterpage forfra og håber jeg kan finde fejlen.
Avatar billede cdull Nybegynder
06. oktober 2010 - 12:53 #8
Prøv at udskille din imagebutton til en seperat side og se om din event bliver fanget der.

Derfra kan du se om problemet ligger i den, eller et andet sted.

Jeg vil tro at dine ting ikke ligger korrekt i en form runat server, eller din AutoEventWireup som er true eller ikke sat (default er true)
Avatar billede wickedspawn Nybegynder
06. oktober 2010 - 13:07 #9
Yes jeg prøvede nemlig det med at sætte funktionen over i en anden side og der virkede det. og fandt så frem til det var på min masterpage.. og nu har jeg så fundet synderen.. det var en RequiredFieldValidator, som på en eller anden måde generede alle mine buttons på siden.

Hvordan og hvorfor har jeg ingen ide om. Men skidt, nu er det løst og alt virker. Tak for din tid og beklager jeg ikke havde fundet ud af dette før, jeg kom med denne post.