Avatar billede mjl Nybegynder
05. oktober 2010 - 09:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Distinct

Hej ...

Hvorfor virker denne linie ikke mere ??

mysql_query("SELECT DISTINCT navn FROM polet_bytte_liste ORDER BY navn");

Den returnerer pludselig :

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/xxx/wwwroot/xxx.php on line 23

Kan man ikke bruge "DISTINCT" mere ?

hilsen Martin
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. oktober 2010 - 09:45 #1
Jeg vil gætte på, det er fordi du ikke får noget ud af din select. Du prøver så at behandle et output som ikke er der.

Jeg ville altså først tjekke om selve selecten returnerer det den burde.
Avatar billede mjl Nybegynder
05. oktober 2010 - 10:08 #2
Jamen problemet er, at denne linie har virket i flere år - men fra i dag, flipper den ud ...
Avatar billede perfektus Nybegynder
05. oktober 2010 - 10:50 #3
hvad får du af sql fejl?

evt. "mysql_query("SELECT DISTINCT navn FROM polet_bytte_liste ORDER BY navn")or die(mysql_error());"
Avatar billede perfektus Nybegynder
05. oktober 2010 - 10:58 #4
en ting er sikkert Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/xxx/wwwroot/xxx.php on line 23 betyder at den sql souce du har angivet, enten ikke giver noget resultat, eller også så kan der være en fejl i den.

Hvis du siger at det har virket upåklageligt de sidste mange år, kan det sikkert skyldes problemer hos din host, database server etc.
Avatar billede mjl Nybegynder
05. oktober 2010 - 11:19 #5
Ja, jeg tænkte også, at det kunne være min HOST - for DISTINCT, er da ok ikk!?
Avatar billede mjl Nybegynder
05. oktober 2010 - 11:20 #6
Ha - nu kører det igen - det må ha været hos min HOST problemet lå - men tak for din hjælp - smid et svar, så får du points !
Avatar billede perfektus Nybegynder
05. oktober 2010 - 11:21 #7
Fantastisk, du får et svar her :).

Mvh
Avatar billede mjl Nybegynder
05. oktober 2010 - 11:36 #8
Tak igen ...