Avatar billede hlt Juniormester
04. oktober 2010 - 09:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC til PC telfon opkald

Hej,
Jeg ved ikke lige om det er det rigtige sted at oprette det her, men nu prøver jeg.
Jeg er på udkig efter noget software/kode/api til at fortage telefonopkald fra PC til PC. Og gerne med flere parter, altså en form for telefon møde.
Jeg ved godt at de programmer findes, men jeg er på udkig efter noget som man kan integrer i sin egen hjemmeside/intranet.
er der nogen der ude som har prøvet noget tilsvarende?

Jeg er desuden interesseret i at høre hvad der skal til for at få webcam på, så det er muligt at lave møder med billede via webcam.
Har har læst lidt om microsofts streaming server, men det er en temmelig bekostelig affære. Så jeg håbede at der var nogen derude som har erfaring med sådan noget.
På forhånd tak.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. oktober 2010 - 10:01 #1
Avatar billede hlt Juniormester
04. oktober 2010 - 10:54 #2
Jeg kender godt skype, men det var, som jeg skrev i indlægget, at meningen at man skulle kunne integrere det på en hjemmeside. Altså så det enten er egen side eller ser ud som om det er egen side man ringer fra.
Avatar billede madand Nybegynder
04. oktober 2010 - 12:10 #3
Hej HLT,

Kender ikke noget færdigt software der kan det.

Hvis du kender til .NET, så har du muligheden for Lyd og Webcam support med silverlight:

Martin Esmann har skrevet lidt om det her:
http://www.computerworld.dk/blog/studblog/82045
Avatar billede hlt Juniormester
04. oktober 2010 - 20:05 #4
Jeg fik gang i et eksempel. men det bringer jo bare et nyt spørgsmål frem. Hvordan får jeg det live på en hjemmeside? Det er jo knapt så spændende at se sig selv lokalt på sin pc.
Det virker ikke som om at der ligger noget brugbart på diverse sider om silverlight.
du skulle vel ikke ligge inde med noget der kan bruges?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
05. oktober 2010 - 00:58 #5
Avatar billede hlt Juniormester
05. oktober 2010 - 10:28 #6
Hej janus_007,
Det er desværre ikke helt det jeg er ude efter.
Avatar billede hlt Juniormester
19. januar 2011 - 22:16 #7
Jeg lukker og slukker ;-)