Avatar billede cyberman29 Nybegynder
01. oktober 2010 - 18:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

WOW server

Hej alle experter jeg har tænkt mig at starte min egen wow server...men jeg er bare ikke lige den bedste på det punkt, så derfor jeg har jeg et lille problem med mysql databasen.

første dag jeg startede min server virkede alt fint, jeg kunne starte mysql og jeg kunne starte apache, og logonserver.exe, og til sidst world.exe

men da jeg ville prøve dagen efter kunne jeg ikke starte MySQL og derfor kan jeg ikke køre min server:(

jeg har prøvet næsten alt på nettet men der er ingen der har fået samme fejl som mig, og jeg har slettet det hele og lagt det ind igen og jeg har sikret mig at der ikke kørte andet som kunne forstyrre osv.

error'en jeg får i consolen er:

Please dont close Window while MySQL is running
MySQL is trying to start
Please wait ...
MySQL is starting with mysql\bin\my.cnf <console>
Can't start server: Bind on TCP/IP port: Invalid argument
101001 18:21:10 [ERROR] Do you already have another mysqld server running on port:3306 ?
101001 18:21:10 [ERROR] Aborting
101001 18:21:10 [Note] mysql\bin\mysqld: Shutdown complete

MySQL could not be started
Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte...
Avatar billede jokkejensen Novice
01. oktober 2010 - 18:53 #1
det lader til at port 3306 er optaget af en anden instans ?

og at mysql derfor ikke vil starte op, hvorfor wow ikke kan connecte4.

/J
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
01. oktober 2010 - 18:56 #2
men hvad kunne det så være har prøvet at slukke alt som kunne forstyrre men lige meget hvad hjælper det ikke
Avatar billede jokkejensen Novice
01. oktober 2010 - 19:01 #3
skriv : netstat -aon

i en cmd, så lister den porte og process.

/J
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
01. oktober 2010 - 19:08 #4
jeg har gjort det, men porten 3306 er der ikke
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
01. oktober 2010 - 19:10 #5
eller jeg fandt den der står at ip'en 127.0.0.1 bruger den og statusen er ESTABLISHED
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2010 - 21:27 #6
wow = world of warcraft?
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
01. oktober 2010 - 22:56 #7
ja
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
02. oktober 2010 - 12:45 #8
jeg søger stadig et svar:)
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
05. oktober 2010 - 22:28 #9
<jokkejensen> læg gerne et svar så får du point:)
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
07. november 2010 - 22:20 #10
<jokkejensen>Da du ikke har lagt et svar, bliver jeg nød til at lukke tråden, og tage pointne slev, du kan altid få dine point på et andet tidspunkt, bare kontakt mig:)