Avatar billede rookie44 Juniormester
01. oktober 2010 - 08:24 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Opstart uden autoexec

Jeg har et XP program hvor jeg bruger autoexec til at åbne en startformular. Kan det lade sig gøre at undgå dette også via en VBA-kode få programmet til at starte med den rigtige formular, og hvor placeres en sådan kode?

Access 2007 og 2010 brugere får en advarsel, hver de starter programmet og den vil jeg gerne undgå.
Avatar billede mugs Novice
01. oktober 2010 - 09:16 #1
I 2003 kan du i menuen Funktioner > Indstillinger > Start definere hvilken formular der skal åbnes med.
Du skla slette din autoexce, idet den vil override startindstillingen.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. oktober 2010 - 09:58 #2
Hvis det er en advarsel om noget i stil med usikkert indhold, så skal du lave en trusted location i din Access (på alle maskiner) og det virker ikke på netværk.
Avatar billede rookie44 Juniormester
04. oktober 2010 - 17:02 #3
Mugs

Jeg har lavet ændringerne i Access 2003 og slettet alle makroer.
Men jeg får stadig en advarsel år programmet startes:
Denne fil er muligvis ikke sikker, hvis den indeholder kode.....
Kan man undgå den? er det noget med en digital signatur og hvordan opretter man den den?

hugopedersen
hvad er en trusted location, og hvordan laver jeg den i mit program, så det også kommer ud til klienterne?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
04. oktober 2010 - 17:12 #4
En trusted location er en måde at fortælle Access 2007 på at du stoler på de filer der ligger i det angivne directory
Du kan ikke undgå at skulle forbi alle klienter for at lave den.
Jeg plejer at lave en lille reg fil som jeg så kører på hver klient.

Gem nedenstående som location999.reg
og tilret så stien til dit behov. Hvis du laver flere så husk at ændre nummeret.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Access\Security\Trusted Locations\Location999]
"AllowSubfolders"=dword:00000001
"Date"="01-01-2008 17:20"
"Description"="Standard location"
"Path"="D:\\Documents\\Databaser\\"
Avatar billede rookie44 Juniormester
04. oktober 2010 - 19:36 #5
hugopedersen

Er det den eneste måde at løse problemet på.

Jeg kender ikke alle klienter, programmet downloades fra en webadresse, og brugeren installerer det så selv.

Din programkode (ex. Windows Registry Editor Version 5.00) skal gemmes som location999.reg

Den sikre sti bliver så: "Path"="D:\\Documants\\Databaser\\"

Du skriver: Hvis du laver flere... betyder det at der skal laves en locationxxx.reg pr. klient eller mener du pr. program?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
04. oktober 2010 - 21:31 #6
Den sikre sti bliver så: "Path"="D:\\Documants\\Databaser\\" - det er korrekt

Hvis du laver flere. - du skal lave en for hver placering. Altså hvis du laver flere programmer der er placeret rundt omkring på disken. Jeg plejer altid selv at bruge en undermappe til C:\HP Data og så bare sørge for at C:\HP Data er trusted.

Personligt gør jeg altid det at jeg laver programmerne med et installations program til som kan klare at oprette den trusted location. Jeg har før brugt et program hentet fra www.advancedinstaller.com (IKKE en reklame for produktet) til den slags. Det har nemlig en pris der tiltaler mig meget - det er gratis :-)
Avatar billede rookie44 Juniormester
05. oktober 2010 - 08:50 #7
Hugopedersen

Jeg bruger normalt Wise Installer 8.1 (gammel version) til at installere med.
Der har jeg en kommando der hedder Edit Registry - her brude jeg kunne lægge linierne
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.\Access\Security\Trusted
"Path"="C:\\MinFolder\\"

Da min program altid skal installeres i folderen C:\\Minfolder\\

Jeg prøver også at kigge på "din" installer
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. oktober 2010 - 08:52 #8
Gode gamle Wise
Kun 1 problem - den koster penge :-)

Men ellers har du ret.
Avatar billede mugs Novice
06. oktober 2010 - 19:10 #9
Prøv evt. i stifinderen at finde filen og højreklik for at se egenskaber, kontroller at filen ikke er blokeret fordi den kommer fra en anden maskine.
Avatar billede rookie44 Juniormester
08. oktober 2010 - 15:27 #10
mugs

Der står kun at det er en MS Access fil og den er placeret i mappen C:\Minfolder
Avatar billede mugs Novice
08. oktober 2010 - 15:32 #11
Hmm - Så er jeg nok rimelig blank
Avatar billede rookie44 Juniormester
08. oktober 2010 - 15:48 #12
Hugo og Mugs

I har hjulpet mig begge. Hvad siger I til at dele point.
Avatar billede mugs Novice
08. oktober 2010 - 16:11 #13
OK herfra.
Avatar billede rookie44 Juniormester
08. oktober 2010 - 16:33 #14
mugs

hvordan deler jeg point. Jeg kan ikke overskrive de 30.
Avatar billede mugs Novice
08. oktober 2010 - 21:56 #15
Jeg var ike klogere end.

- Troede du kunne ændre pointal inden spørgsmåler blev lukket
- Vent til Hugo har lagt et svar og markere begge svar og asccepter.
Avatar billede rookie44 Juniormester
09. oktober 2010 - 10:16 #16
Hugo

Smider du et svar
Avatar billede rookie44 Juniormester
27. oktober 2010 - 09:14 #17
Jeg har ikke hørt fra hugo så du får point
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. oktober 2010 - 09:32 #18
Jeg havde ikke fået en besked om det indlæg - derfor har du ikke hørt fra mig :-)

Det sker rent faktisk jævnligt at der ikke kommer besked synes jeg, men skidt.