Avatar billede Mmbob Nybegynder
29. september 2010 - 14:25 Der er 14 kommentarer

USB kan ikke tilgåes - Vista

Hej.

Jeg har en USB-disk som jeg ikke kan tilgå af ukendte årsager. Jeg har prøvet at smide den i forskellige computere men ingen steder virker den. Får fejlen "forkert funktion". Jeg har søgt i diverse tråde for at finde en løsning.

Har som sagt prøvet at smide den i andre computere uden held. Jeg har prøvet at skifte drevets bogstav i diskhåndtering, men det virker heller ikke.

Det der undrer mig er at den i diskhåndtering står som "online", men at jeg stadigvæk ikke kan tilgå den.

http://www.billedeupload.dk/photo/2010-09/d3a52d12/computeradministration.jpg.html

Sådan ser det ud når jeg kigger i diskhåndtering. Jeg er åben for forslag. Disken vi snakker om hedder "Disk 1" og som det ses har jeg ændret disk-bogstav til "N".
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 14:56 #1
Prøv i diskhåntering, at højreklikke på den, og giv en et drevbogstav.
Avatar billede Mmbob Nybegynder
29. september 2010 - 14:57 #2
Som skrevet så har jeg prøvet at skifte drevets bogstav, men det hjælper ikke.. Stadigvæk den samme meddelelse jeg får..
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 14:59 #3
Ps, rettelse Et ANDET drevnummer.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 15:01 #4
Ja det har du jo skrevet, det var for dårligt læst.
Har du prøvet at formatere den?
Avatar billede Mmbob Nybegynder
29. september 2010 - 15:02 #5
har nu prøvet 4-5 forskellige bogstaver og det ændrer desværre ikke noget. :S
Avatar billede Mmbob Nybegynder
29. september 2010 - 15:03 #6
Problemet er at min veninde har en opgave liggende på den som hun helst ikke ser slettet.. Derfor hun har givet mig den i håb om at jeg kunne gøre et eller andet så jeg kunne få opgaven ud..
Avatar billede Selas Nybegynder
29. september 2010 - 15:06 #7
Jeg havde samme problem engang og løste det ved at pille harddisken ud af boksen og slutte den direkte til computeren som en intern hdd.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 15:07 #8
Det er jo ikke til megen hjælp, men måske vil det interessere dig, at du er den anden i dag, med et sådan problem.
http://www.eksperten.dk/spm/919870
Avatar billede Selas Nybegynder
29. september 2010 - 15:08 #9
Da jeg startede computeren bagefter lavede den automatisk en checkdisc og fixede den. :)
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 15:19 #10
hvis denne her ikke kan er den død

http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 15:20 #11
Jeg må indrømme, at jeg troede  USB-disk var en USB nøgle - de kaldes jo så meget forskelligt) og ikke en USB Harddisk. Sår er mit link jo ikke relevant.

Og ja selas har ret, hvis man sætter HDD til computeren som slave, skal den kunne findes.
Hvis en af diskene er Sata, er det ligemeget, men hvis begge er Pata (Ide) diske, så husk at sætte jumperne bagpå.
Men ellers, hvis der er seperat strømforsyning, at tænde for den før stikket sættes i computere.
Eller genstarte med det hele i, men det har du vel allerede prøvet.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 15:47 #12
så forkert

det er jo en harddisk ok

hvis den er låst kan du bruge gparted live til at fjerne og oprette en ny partition

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

det gøres sådan her

http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 15:52 #13
treatmenice
Men der er et problem #6
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 16:30 #14
ok så prøv denne metode jeg ved virker

find en god stor usb pen af nyere dato

sæt den i et drev og hent og instaler denne her

•Windows installer: liveusb-creator-3.9.2-setup.exe

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

sæt persitens på 500 tror jeg det var
det image den henter fylder ca 700 mb og det tager selvfølgelig et stykke tid afhængigt af din internet hastighed

når den er lavet botter du op på den og henter de data ud du skal bruge
der er internet i den

m.v.h