Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 19:38 Der er 1 kommentar

Brug af digital certifikat via C# code

Hej Eksperten,

Jeg har fået et problem med brug af mit digitale certifikat efter jeg er begyndt at bruge win 7 som jeg håber i kan hjælpe med. Det er sådan at jeg har behov at at tage en backup af et digital certifikat i et format som hedder *.pkcs12. Når jeg har eksporteret det digitale certifikat til dette format kan jeg omdøbe det til *.p12. Efterfølgende kan jeg så installere dette ny certifikat på en ny maskine. Dette fungere helt perfekt på en XP maskine. Men så snart jeg prøver på en Win 7 kommer jeg problemer. Det som sker er at jeg for det første ikke kan installere *.p12 filen uden af software fra danid er installeret på maskinen. På en XP kan det godt installeres uden at software er der. Næste problem er så at efter jeg har installeret software(Danid software), så kan jeg godt insallere *.p12 filen men inden installationen er færdig bliver jeg bedt om at indtaste et token name og nyt password hvilket jeg ikke gør på en xp maskine. Alt dette resultere så i at min import fra *.p12 filen ikke fungere som den skal.

Håber i kan hjælpe...
Avatar billede Syska Mester
27. september 2010 - 09:59 #1
Det er vist forkert kategori dit spøgsmål er kommet i.

Jeg ville ringe til dem som har udstedt det, kan ikke huske navnet, men de må jo vide hvad man skal gøre.

Men jeg mener at de har et selvstændigt tool til netop at eksportere certificates.