Avatar billede Newbee1 Novice
25. september 2010 - 17:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Formular der der kun kan se poster, hvor et bestemt felt er tomt?

Hej

Jeg har brug for en formular, der kun åbner (har adgang til) poster med tomme felter.

Jeg har en formular der opretter en ny post, men det er ikke muligt på dette tidspunkt at udfylde alle felter.

Jeg vil så gerne have en anden formular, der kun kan redigere, i de poster der ikke er udfyldt.

Kan dette lade sig gøre ?

MVH

Tony
Avatar billede neoman Novice
25. september 2010 - 19:28 #1
On Load og On Current for formularen kunne du løbe igennem alle postens felter og lukke for edits for de tomme, og åbne for edits for de andre.
Avatar billede neoman Novice
25. september 2010 - 19:36 #2
Og hvis du vil have en formular som kun lister poster med et eller flere felter som er tomme, så kan du basere formularen på en queery, hvor du har dette som betingelse.
Avatar billede Newbee1 Novice
26. september 2010 - 17:01 #3
Hej Neoman

Jeg havde ikke tænlt på at lave en formular baseret på en forespørgelse, virker perfekt.

Tak

Kan jeg give dig point ?

MVH

Tony
Avatar billede neoman Novice
26. september 2010 - 17:16 #4
Joh...

Ved nærmer eftertanke: en sådan forespørgsel kan også udformes som filter på en formular. Sluresultatet er det samme.