Avatar billede sjokoman Juniormester
24. september 2010 - 20:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Afkrydsningsfelter i kontaktpersoner

Daglig persontransport i rute.
Jeg bruger en skabelon, kontaktpersoner som basis. Jeg har brug for, at hver kontaktperson kan krydses af i forskellige dage, altså man-tis osv. Alle kotaktpersoner har brug for deres induviduelle dage. Det kan være 1 eller 2 elle alle osv. Ligeledes har jeg brug for at afkrydse, hvilken rute (bus), personen skal køre med.
Når jeg engang er færdig, skal jeg kunne printe en rapport ud på f.eks. mandag og bus 10, kort sagt alle personer, der skal køre mandag og med hvilken bus. (senere spørger jeg om mere)

mvh Johnny
Avatar billede mugs Novice
25. september 2010 - 00:00 #1
Så har du behov for en udskriftskommando med 2 kriterier nemlig rutenr (numerisk) og ugedag (alfanumerisk), prøv denne:

DoCmd.OpenReport "din rapport", acViewPreview, , "[din tabel]![ugedag]= '" & Me!ugedag & "' And [din tabel]![rutenr]= " & Me!rutenr & ""
Avatar billede sjokoman Juniormester
25. september 2010 - 07:10 #2
Du har forstået, hvad jeg mener, men præcis hvor skal jeg sætte disse kommandoer ind?
Jeg har sat alle dage ind med ja/nej knap under kontaktpersoner.
Jeg har ligeledes sat mulighed for rute ind med drop down menu.
mvh Johnny
Avatar billede mugs Novice
25. september 2010 - 07:44 #3
"Jeg har sat alle dage ind med ja/nej knap under kontaktpersoner"
Det forstår jeg ikke helt.

Prøv at sætte kommandoen ind i en kommandoknap i VedClick. Husk at ændre objektnavnene til dine egne.
Avatar billede sjokoman Juniormester
25. september 2010 - 09:38 #4
Jeg har kontaktpersoner med alle data.
Der foruden vil jeg have muligheden for at sætte 4 parametre mere ind med flere muligheder.
1. Gående, Rollator, Kørestol, som altid skal stå på udskriften
2. Mandag-tirsdag-onsdag-torsdag-fredag, hvor jeg kan markere de dage, personen vil med. De behøver ikke at stå på udskriften, bare de kommer på den liste, jeg kalder mandag - rute 10 f.eks.
3. Jeg har ca 10 ruter, hvor vi knytter personen til en af dem
4. Tid. Den bruger jeg til at sortere rækkefølgen i udskriften. Kl. 09.:00 skal køre før 09:05 osv.

Jeg har nu i mine ja/nej felter mandag til fredag sat VedClick ind.

Og så er jeg ikke kommet videre.

mvh Johnny
Avatar billede mugs Novice
25. september 2010 - 10:32 #5
OK - Kan du sende din db eller dele deraf til:

mugs snabelting mail.dk

som en .zip fil i en tidligere version end 2007. Så ser jeg på det.