Avatar billede kastum1 Nybegynder
23. september 2010 - 17:01 Der er 9 kommentarer

Problemer ved installation af windows 7.

Hej hej.

Jeg er ved at få grå hår nu..
Har lige smidt windows skiven i computeren og startet install op. Gået ind og formateret drevet og når jeg så trykker "Indlæs Driver" Så kommer den med en meddelse, jeg citere. "Hvis du vil installere den endhedsdriver, der er nødvendig for at få adgang til din harddisk, skal du indsætte det installationsmedie, der indeholder driverfilerne og derefter klikke OK".

Er der nogen der kan fortælle mig hvad den lille vil have mig til at indlæse? Jeg syntes at have prøvet mange ting nu.

Hvis en har tid til at guide over telefon ringer jeg gerne og får hjælp. Er lidt i krise.. hehe..

mvh. Henrik
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2010 - 17:34 #1
Er det en sata disk du har?
Skulle Win 7 ikke indeholde disse? Det mener jeg den skulle!!
Avatar billede kastum1 Nybegynder
23. september 2010 - 17:39 #2
Det er en sata disk ja.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2010 - 17:55 #3
Mener bare Win 7 skulle have disse drivere?? Men jeg kan tage fejl.
Men er der en indstilling i bios der hedder noget med ACHI man kan disable, men det plejer man kun at gøre med geninstallation af Xp hvor man ikke har sata driveren tilgængelig, så jeg forstår det ikke helt. Der er også en anden indstilling i bios man kan sætte til "compatible" for harddiskene,men det er sikkert forskelligt fra bios til bios.
Avatar billede nfssister Forsker
23. september 2010 - 18:12 #4
Hvis din win7 install ikke kan se disken, så fjern AHCI og sæt den til IDE i Bios. Så virker det.

Det den spørger efter er driveren til disk controlleren. Den bruger man typisk med raid controllere osv. Men sjældent med 1 disk setup :)
Avatar billede kastum1 Nybegynder
23. september 2010 - 21:37 #5
Det virker ikke. har prøvet at ændre det i bios.. men den kommer med samme besked... Kan ikke komme videre herfra :(
Avatar billede Selas Nybegynder
24. september 2010 - 01:56 #6
Hvilket bundkort og hdd controller sidder der i maskinen? Hvis du ikke ved det står bundkort modelnr et sted på bundkortet, typisk omkring pci soklerne eller processoren, så kan du/vi måske slå det op på google.
Hvis du har flere harddiske i maskinen så prøv kun at have den windows skal ligge på sat til.
Prøv at sætte harddisken i forskellige stik.
Tud lidt i et hjørne som jeg ville gøre. ;o)
Avatar billede kastum1 Nybegynder
24. september 2010 - 21:49 #7
Bundkortet er et Asus M4A79XTD Evo. Ved ikke om det hjælper dig.
Avatar billede Selas Nybegynder
24. september 2010 - 23:37 #8
Finder ik lige noget på google, hvordan gik det med de andre forslag? De plejer at virke, ellers kan vi prøve at finde drivere på asus' hjemmeside.
Avatar billede nfssister Forsker
25. september 2010 - 14:19 #9
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=vk9Pqxby9MjO0WHm

Der ser ikke ud til at være nogle SATA drivere, så den burde umiddelbart bare finde din disk.

Windows 7 har egen understøttelse af SATA controllere, så den burde ikke spørge efter sådanne ting.