Avatar billede Slettet bruger
21. september 2010 - 20:38 Der er 10 kommentarer

Problemer med USB netværksadapter

Jeg har et problem.

Jeg har en stationær PC og vil gerne bruge trådløs internet på den. Kabel er ikke en mulighed. Jeg har købt en USB netværksadapter fra Netgear til 450 kr. så den burde kunne klare det.

Problemet er bare, at den kan godt finde internettet og det.. Men når jeg så forbinder den til det, kører og kører den bare og slutter så af med at sige, at der er begrænset eller ingen adgang.

Vi har fået den til at virke én gang før.. Men kan simpelthen ikke huske hvordan. Ydermere opdagede jeg også, da den virkede, at den ofte disconnectede mig fra internettet. Nu er der et godt stykke hen til routeren, men det burde nu stadig ikke ske efter min mening.

Alt andet trådløs net og kablet net virker upåklageligt.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
22. september 2010 - 08:44 #1
Det kan da godt være forbindelsen er dårlig? For mange murer og mobiltelefoner, er ikke godt for sådan en signal! :)

Tjek evt. med et af de andre trådløse produkter, om de kan gå på nettet, der hvor den anden pc ikke kan.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2010 - 09:36 #2
Jamen det er det de sagtens kan. Kan sidde længere væk med en bærbar, end med min adapter.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
22. september 2010 - 10:03 #3
Er ligeglad med hvor langt der er. Er mere interesseret i hvad det er der forstyrre :)
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2010 - 11:12 #4
Den siger, at forbindelsen er på omtrent 60 % når jeg kigger efter det. Men der er da en væg imellem routeren og adapteren. Og naturligvis også en mobiltlf.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
29. september 2010 - 09:52 #5
60% er jo bestemt heller ikke meget.

Kan du skrue antennerne af, så du kan udskifte dem med nogle kraftigere? :)
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 11:18 #6
Well. Nu er problemet faktisk løst. Min trådløse adapter virker upåklageligt. Nu er problemet bare, at til tider smidder den mig af nettet, hvor jeg så skal connecte igen. Det er højest sandsynligt et problem med adapteren, eftersom min kammerats trådløse net ikke ryger i samme øjeblik. Nogle der ved, hvad der kan være galt?
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
29. september 2010 - 11:21 #7
Tror den der adapter er lidt ustabil.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 11:32 #8
Det tror jeg egentlig også. Men den er skide dyr, så forstår det ikke.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
05. oktober 2010 - 08:43 #9
De usb-netkort jeg plejer at bruge koster ca 150-200kr, og de er skam fine :)
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2010 - 09:02 #10
Det lader til, at det simpelthen er min PC og adpateren, der bare ikke fungerer så godt sammen. Men nu har jeg lagt adapteren op på mit bord, og det lader allerede nu til, at signalet er bedre derfra. Man kan da håbe på, at dette holder stik :)