Avatar billede IICIi Novice
19. september 2010 - 19:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bootmgr mangler samtidig med der kode på bios?

Det en bærbar pc. Der var kode på alt i bios tror jeg.
Har fjernet CMOS batteriet i godt 40 min og sat i igen. Men der stadig en kode på bios, hvordan fjerner jeg den?

-Bootmgr mangler og jeg kan ikke kom til at ændre rækkefølgen i boot?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2010 - 08:58 #1
Er den beskyttet fra producent?
AMI BIOS Backdoor Passwords:

    * A.M.I.
    * AAAMMMII
    * AMI
    * AMI?SW
    * AMI_SW
    * BIOS
    * CONDO
    * HEWITT RAND
    * LKWPETER
    * MI
    * Oder
    * PASSWORD

Award BIOS Backdoor Passwords:

    * (eight spaces)
    * 01322222
    * 589589
    * 589721
    * 595595
    * 598598
    * ALFAROME
    * ALLY
    * ALLy
    * aLLY
    * aLLy
    * aPAf
    * award
    * AWARD PW
    * AWARD SW
    * AWARD?SW
    * AWARD_PW
    * AWARD_SW
    * AWKWARD
    * awkward
    * IOSTAR
    * CONCAT
    * CONDO
    * Condo
    * condo
    * d8on
    * djonet
    * HLT
    * J256
    * J262
    * j262
    * j322
    * j332
    * J64
    * KDD
    * LKWPETER
    * Lkwpeter
    * PINT
    * pint
    * SER
    * SKY_FOXSYXZ
    * SKY_FOX
    * syxz
    * SYXZ
    * TTPTHA
    * ZAAAADA
    * ZAAADA
    * ZBAAACA
    * ZJAAADC

      Russian Award BIOS Passwords:
    * %øåñòü ïpîáåëîâ%
    * %äåâÿòü ïpîáåëîâ%

Phoenix Backdoor BIOS Passwords:

    * BIOS
    * CMOS
    * phoenix
    * PHOENIX

Other Manufcaturers Backdoor Passwords: (manufacturer name - password)

    * VOBIS and IBM - merlin
    * Dell - Dell
    * Biostar - Biostar
    * Compaq - Compaq
    * Enox - xo11nE
    * Epox - central
    * Freetech - Posterie
    * IWill - iwill
    * Jetway - spooml
    * Packard Bell - bell9
    * QDI - QDI
    * Siemens - SKY_FOX
    * SOYO - SY_MB
    * TMC - BIGO
    * Toshiba - Toshiba
Avatar billede Vandreren Novice
20. september 2010 - 16:32 #2
Men der stadig en kode på bios, hvordan fjerner jeg den?

Når tricket med batteriet ikke fungerer, så er der et par andre muligheder:

Flashe/opdatere BIOS (her vil bootrækkefølgen være et problem).

Nulstil CMOS vha jumper (ikke muligt på alle motherboards).
Avatar billede IICIi Novice
20. september 2010 - 16:57 #3
#1 Det har jeg prøvet :)

bærbarens mærke er en (packard bell EASYNOTE-TJ75-JN-721NCD) - http://www.packardbell.dk/pb/da/DK/content/model/LX.BHB02.045

Fik så skilt den helt ad.. men der er ingen jumper pin omkring CMOS batteriet. Hvad skal jeg gøre?

Er det rigtig den bedste måde, hvis der ikke er jumper, er at fjerne den CMOS batteri og presse strømforsyningen knappen og holde den i 12 sekunder eller mere, før man replace CMOS batteriet?

Er der ikke en ekspert eller erfaren, der ved hvordan man gøre? :)
Avatar billede Vandreren Novice
20. september 2010 - 17:32 #4
Det her med at trykke på ON/OFF-knappen er beregnet til at aflade maskinen fuldstændig. Jeg tror ikke at det gør meget fra eller til i forbindelse med CMOS.

Jumperen (eller jumperne) til "Clear CMOS" behøver ikke sidde lige ved batteriet. Jeg kan ikke lige finde en manual til din PC, så jeg kan ikke sige om du har den mulighed med det motherboard. Har du selv et link til en oversigt over motherboardet?
Avatar billede IICIi Novice
23. september 2010 - 18:12 #5
Beklager det sene svar. :)
Der var ingen bios clear på bundkortet...

Men kunne få installeret seven dvd'en, ved at tage harddisken ud fra startup, og tilbage i igen, i formatering. Men bios nægter stadig ingen adgang uden pass. Har prøvet noget forskelligt uden det lykkes - Debug funtionen er væk i seven så det udelukket. MS-DOS boot på usb dur heller ikke og samme med Seven tricket på xp virker ikke melder fejl.

Er der mere jeg kan gøre?
Avatar billede Vandreren Novice
23. september 2010 - 18:46 #6
Hvis det er en helt ny computer, så må forhandler eller producent vel kunne oplyse adgangskoden til BIOS.
Avatar billede IICIi Novice
23. september 2010 - 20:34 #7
Ja... det bliver op til ejeren af pc'en, hvad han vil gøre nu.
Avatar billede IICIi Novice
23. september 2010 - 20:44 #8
Vil du have pointene?
Avatar billede Vandreren Novice
23. september 2010 - 20:52 #9
Det er ok, bare behold dem til et en anden gang, hvor du har brug for hjælp. :)