Avatar billede KHHP Juniormester
13. september 2010 - 20:03 Der er 1 løsning

Gøre ekstern skærm primær + Opdatere GPU driver

Hej
Jeg har for nylig fået min lillebrors gamle Dell Studio 1537 til at virke igen. Det viste sig at de originale RAM fra Dell var brandt sammen og så udskiftede vi dem og nu virker den fint lige bortset fra at han nogle måneder før Ramene brændte af havde tabt maskinen på gulvet og skærmen er gået i stykker.
Mit spørgsmål er så om det kan lade sig gøre at fortælle BIOS, eller hvor man nu skal gøre det henne, at den skal søge efter en skærm på VGA og HDMI, og så bruge dette som den primære skærm, da det er enormt irriterende at skulle trykke Fn+F8 hver gang vi starter den for at få billedet flyttet enten til TV'et eller en anden ekstern skærm.
Jeg vil også gerne lige høre om der er nogen der kender et sted hvor man kan hente opdaterede drivere til både 64-bit og 32-bit Windows 7 til et ATi Mobility Radeon HD 3450, da jeg ikke kan finde nogen driver på ATi's hjemmeside, men ved at dette kort eksisterer, da Dell har en driver liggende til Vista, men denne er forældet.
Avatar billede KHHP Juniormester
17. september 2010 - 10:07 #1
Har søgt rundt forskellige steder på nettet og det lader ikke til at det jeg spørger om kan lade sig gøre.