Avatar billede jacobrunehansen Praktikant
13. september 2010 - 11:22 Der er 6 kommentarer

Angiv en værdi i hver f.x anden kolonne?

Puha, synes den Er svær at forklare.

Jeg sidder i en ny jobfunktion og skal simplicificere lønudregningen og skal har derfor brug for at få excell til skrive værdien 1 i celle nummer 2, nummer 6, nummer 10 osv. Altså 4 celler forskudt i en lodret linie indtil arket slutter.

Jeg har nemlig samme funktion i min netbank, hvor man kan lade "arket" online udregne din termin for hver 3. måned eller hver 6 måned. Giver det mening ?. :-)

Ser frem til et svar - Er iøvrigt ny på dette site, så mit spørgsmål kan være placeret forkert og siger på forhånd undskylf for eventuelle fejl.
Avatar billede oyejo Nybegynder
13. september 2010 - 11:31 #1
1) Skriv tallet 1 i Celle nr. 2.
2) Marker celle 2 til 5
3) Kopier innholdet ( Ctrl + c )
4) Marker Celle nr 6 og så langt ned du trenger
5) Lim inn ( Ctrl + v)

Håper det hjelper ;-)
Avatar billede jacobrunehansen Praktikant
13. september 2010 - 13:43 #2
Hej Oyejo

Tak for dit svar, og det var reelt det jeg søgte - Jeg kunne bare forestille mig at excell har en funktion eller en makro som kan kopiere værdien i felt 2 til 6, 10 og så fremdeles. ?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2010 - 14:18 #3
Måske denne formel:
=HVIS(REST(RÆKKE();4)=2;1;"")
Avatar billede oyejo Nybegynder
13. september 2010 - 14:39 #4
Du ønsker samme sysmtem helt til arket slutter. Da er nok en makro bedre.

Sub Macro1()

    For i = 2 To (Rows.Count - 4) Step 4

        Cells(i, 1).FormulaR1C1 = "1"

    Next

End Sub
Avatar billede oyejo Nybegynder
13. september 2010 - 14:42 #5
Makroen legger tallene i kolonne nr 1,

Hvis du ønsker tallet i annen kollonne, endrer du bare x  til ønsket kolonne  slik.

Cells(i, x).FormulaR1C1 = "1"
Avatar billede jacobrunehansen Praktikant
11. juli 2011 - 10:02 #6
BEsynderligt - et halvt år efter får jeg en meddelse om at jeg ikke har givet svar.

Whoops - jeg fik løst problematikken :-)