Avatar billede kongen72 Nybegynder
11. september 2010 - 15:47 Der er 11 kommentarer

URL rewriting

Hej

Kan nogle hjælpe mig med en url rewriting ?

De eksempler jeg har prøvet online fungere ikke rigtig for mig. Håber nogle kan hjælpe!

Tak på forhånd.
Avatar billede Syska Mester
11. september 2010 - 16:00 #1
MVC eller WebForms? Hvad har du prøvet?

Hvad betyder "virker ikke" ... hvad er det som ikke virke, da der kan være mange ting involdveret i URL rewriting.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
11. september 2010 - 16:56 #2
Det er webforms! ved ikke hvad der "ikke virker". Det fungere bare ikke!

Mangler nogle god eksempler / sider på url rewriting som bare fungere perfekt! har du nogle i ærmet ? ;-)
Avatar billede Syska Mester
11. september 2010 - 17:03 #3
Nej, jeg bruger selv MVC, så hvis jeg kunne se hvad du havde prøvet, så ville det være nemmere at hjælpe, men uden link eller andet ... så må du vente på en anden melder sig på banen.

mvh
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
11. september 2010 - 18:54 #4
Hvad er galt i f.eks.:
http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2007/02/26/tip-trick-url-rewriting-with-asp-net.aspx

Den kommer desuden igennem forskellige metoder, hvor nogen ikke er direkte URL-rewriting, men ligner det
Avatar billede kongen72 Nybegynder
11. september 2010 - 21:26 #5
Jeg bruger C#
Avatar billede Syska Mester
11. september 2010 - 21:40 #6
Og hvad med de 3 andre måder at gøre det på ?

Eneste VB i den post er:
    Function GetCategory() As String

        If (Request.PathInfo.Length = 0) Then
            Return ""
        Else
            Return Request.PathInfo.Substring(1)
        End If
    End Function

Og mon ikke de fleste kan oversætte den ...
Avatar billede keysersoze Guru
11. september 2010 - 22:29 #7
Som jeg var inde på i et af dine tidligere spørgsmål er der en masse tekniske afhængigheder af hvilken løsning du kan bruge - siden du stadig er i tvivl og ikke kommer med flere oplysninger tror jeg ikke du har brugt så meget tid på at undersøge nogen af delene så set ud fra det lys vil mit forslag være at du kigger urlrewriting.net.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
12. september 2010 - 10:18 #8
Jeg er lidt uforstående med at du ikke kan bruge den side pga. at du bruger C#, stortset hele sidens indhold er skrevet til C#. Det er muligt du måske bare har kigget øverste linje kode, men så tag da lige og kig hele siden igennem. Og i artiklen nævnes selvsamme metode som keysersoze foreslår dig, og et ekstra alternaiv.

---
Desuden vil jeg anbefale dig at kigge dine åbne spørgsmål igennem. Du har en del åbne spørgsmål, samlet 1.760 point. Kig de åbne igennem og spørg dem som du føler har været med til at hjælpe om et svar så du kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
12. september 2010 - 12:17 #9
Så er jeg åbenbart den eneste som har undersøgt projektets indhold. For der er en VB class i projektet (FormRewriter.vb). Hvilket giver mange fejl ved oversættelse.
Avatar billede Syska Mester
12. september 2010 - 12:28 #10
Du kan også bruge: http://learn.iis.net/page.aspx/460/using-the-url-rewrite-module/ Men kræver du bruger og har rettigheder til at rode med din IIS.

Men er der et problem i at oversætte de få linjer VB til C#? Hvis det er noget du skal have hjælp med, så må du jo sige til, så kan vi da prøve at hjælpe med det.

Du har heller ikke nævnt hvad version af .NET du er på?

mvh
Avatar billede mjdigital Nybegynder
13. september 2010 - 20:07 #11
Hejsa :) Jeg bruger Asp.net 4.0 / C# til min URL rewrite, virker perfekt.

har en Global.asax.cs fil med noget som dette i f.eks.

public class Global : System.Web.HttpApplication
{
    void RegisterRoutes(RouteCollection routes)
    {
        #region User Routes
        routes.MapPageRoute(
            "ShowUserProfile",
            "profile/{Brugernavn}",
            "~/user/profile.aspx"
            );
        #endregion
    }
    void Application_Start(object sender, EventArgs e)
    {
        RegisterRoutes(RouteTable.Routes);
    }

Og derfra er det faktisk vildt nemt at styre VIA. CS