Avatar billede frober1 Nybegynder
10. september 2010 - 21:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Systemgendannelsespunktet i Vista forsvinder!

Pludseligt er gendannelsespunktet i mit Vista ( Vista er opdateret up to date) styresytem begyndt at forsvinde.

Når jeg starter PC'ern op igen efter endt brug, er gendannelsespunktet forsvundet. Hereftermå jeg dagligt oprette et nyt gendannelsespunkt manuelt.

Det er således ikke tilfældet, at jeg har deaktiveret systemgendannelse i Vista.

Vil være enormt glad for hjælp til at løse dette problem!

Supplerende spørgsmål:

Hvorledes kan jeg udvide størrelsen af pladsen, der hvor gendannelsespunktet lagres, når det virker igen?

mvh.
frober
Avatar billede jaboy Nybegynder
10. september 2010 - 21:34 #1
prøv at gå under

start -> højre klik på computer -> egenskaber -> systembeskyttelse (i menuen til venster) -> konfigurer

det kan hjælpe på

"Hvorledes kan jeg udvide størrelsen af pladsen"
og også dit "gendannelsespunkt problem" hvis den er sat for lavt
Avatar billede frober1 Nybegynder
10. september 2010 - 21:50 #2
Den løsning er den, jeg må anvende dagligt når jeg tjekker af og manuelt må oprette et nyt gendannelsespunkt.

Problemet er permanet, da når jeg lukker computeren ned efter brug og har oprettet et nyt gendannelsespunkt, genstarter i gen fx. dagen efter.

Da meddeler Egenskaber for system at der ikke er noget gendannelsespunkt, og så er det at jeg manuelt opretter et nyt.

I dette vindue under fanen Systembeskyttelse er der Flueben i systemets eneste pation C.

Så!

Hvad gør jeg så?
Avatar billede jaboy Nybegynder
10. september 2010 - 21:57 #3
er der ikke en konfigurer knap ?!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2010 - 22:08 #4
Kører du dual boot med Xp? (2 styresysystemer på samme pc)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2010 - 22:20 #5
Har du forsøgt at kontrollere disken for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Og kontrol af systemfiler:
http://vistasupport.mvps.org/system_file_checker.htm
Avatar billede frober1 Nybegynder
10. september 2010 - 23:03 #6
En god aften!

Tak for jeres hurtige svar ...

1.) Der er ikke nogen konfigurer knap.

2.) Jeg køre ikke dual boot med XP.

3.) Jeg har kørt chkdsk. Det hjalp ikke, desværre.

4.) Jeg har tjekket vistasupport, og fandt ingen løsninger her.

mvh.
frober.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2010 - 07:45 #7
Avatar billede frober1 Nybegynder
11. september 2010 - 11:35 #8
Hej treatmenice ...

Jeg har kørt sfc /scannow og resultatet var at der blev fundet beskadigede filer, men at det ikke var alle der kunne repareres.

Nu er det så, om når jeg starter min computer igen efter manuelt at have lavet et nyt systemgendannelsespunkt og kørt sfc /scannow om det har afhjulpet problemet.

Nærmere herom, når jeg har konstateret om det har virket!

Har du/-eller andre hvilket tiltag jeg kan gøre for at "helbrede" de manglende beskadiget filer, eller andre gode råd til at få styr på problemet med systemgendannelsespunktet der forsvinder?

mvh.
frober ...
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2010 - 11:47 #9
det kunne være du skulle boote op på din dvd og vælge at reparere den den vej
det er ikke første gang den spørger men så vidt jeg husker anden gang man trykker på r.
den bibeholder så alle programmer men man skal opdatere den igen hos microsoft

det er længe siden jeg har rodet med vista
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2010 - 20:07 #10
Havde du din Vista dvd i da du kørte kontrol af systemfiler, eller er det en maskine med recovery dvd?
Avatar billede frober1 Nybegynder
11. september 2010 - 21:59 #11
En god aften 220661 ...

Nej, det havde jeg ikke, og den der fulgte med computeren "Bærbar Dell Studio XPS 16" er en recovery DVD.

Jeg har ikke mod på at prøve treatmenice foreslag, hvis den smutter, det med reparationen.

mvh.
frober ...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2010 - 23:16 #12
Er dit c drev fuldt?
Avatar billede frober1 Nybegynder
27. september 2010 - 14:30 #13
Hej Treatmenice ...

Dit råd hjalp. Efter den 11-09-2009 har jeg overvåget systemgendannelsespunktet, og det køre som det skal.

Tak for hjælpen og håber samtidigt, at andre der skulle eller måtte have problemet, kan hente hjælp her. Det virker i et hvert tilfælde endnu!

Mvh.
Frober1 ...
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 16:31 #14
så var det jo at du skulle have bedt mig lægge et svar du accepterede
nu har du selv taget dem
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 17:05 #15