Avatar billede sigyn Seniormester
10. september 2010 - 12:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælpeformular/liste i formular

Kan man vise en formular i en formular ?, altså ikke en egentlig underformular, bare en formular i dataarkvisning, som skal kunne bruges som hjælpeliste, og derfor også skulle kobles op på nogle kombobokse til begrænsninger. Jeg har været ved at prøve med en liste, men dels synes jeg ikke, at jeg kan få feltoverskrifterne med, dels kan jeg jo ikke rigtigt bruge kriterier

Access2000
Avatar billede mugs Novice
10. september 2010 - 12:59 #1
Det kan du sagtens. Det er kun et spørgsmål om at designe din underformular korrekt.

Her finder du en fremragende søge- og filterfunktion, lige til at implementere i din egen applikation:

http://www.makeiteasy.dk/pages/Download.aspx
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 13:00 #2
ja, men det vil altid være en underformular... Du lader bare være med at binde den sammen med hovedformularen. Så fungerer den selvstændigt!~)
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 13:00 #3
hov.. hej mugs!~)
Avatar billede sigyn Seniormester
10. september 2010 - 13:20 #4
Tak for linket Mugs, der kan jeg finde nogle rigtigt gode ting, kan jeg se :-)
Jeg har en fornemmelse af, at du henviser til den dynamiske søgefunktion, ikk ? Den kan jeg se andre gode perspektiver i, den duer bare ikke helt i mit tilfælde, jo i min underformular, hvis jeg laver det der. Men man skal ikke kunne vælge på underformularen, blot kunne orientere sig, da der vil være flere muligheder, end dem jeg vil kunne få med i underformularen.

spg: Ja, men hvordan får jeg den frigjort af hovedformularen, jeg synes at ligemeget hvad jeg har forsøgt, så kobler den sig på hovedformularen på en eller anden måde.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 13:30 #5
Under egenskaber for underformularen kan du finde: OverordnedeFelter og UnderordnedeFelter, disse skal være tomme!~)
Avatar billede sigyn Seniormester
10. september 2010 - 13:42 #6
Det hjalp :-) Men det undrede mig noget at de var der, jeg havde jo netop ikke valgt nogen, da jeg oprettede underformularen, så jeg havde heller ikke lige kigget der :-s

Smid et svar :-)

Og go' weekend til jer begge
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 13:47 #7
!~)