Avatar billede Slettet bruger
09. september 2010 - 18:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Søgning på websider

Jeg benytter funktionen "Søg på denne side" i Internet Explorer 8.
Den fungere fint nok, men fordi den jo kun kan søge på ét ord ad gangen, tager det en evighed til det jeg bruger den til.

Findes der ikke en eller anden måde hvorpå jeg kan søge efter flere ord samtidig på en webside? De ord der findes skal blive markeret.
Avatar billede Rebjorn Nybegynder
09. september 2010 - 18:48 #1
Brug firefox og tryk Ctrl+F
Samme med Chrome?
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2010 - 19:03 #2
Det fungere da ikke. Den søger jo på alle ordene som en sætning. Nøjagtig som Explorer.

???
Avatar billede Vandreren Novice
09. september 2010 - 19:06 #3
Du mener søge på enkelte ord, der ikke skal være i rækkefølge eller som en sætning, ikke?

Den funktion kan du få, hvis du installerer Google Toolbar.

"You do not have to search to highlight words or use the Word Find feature. Simply type the words you're interested in into the search box (but do not press Enter) to highlight or find them on the Web page you are currently reading."
Mere information: http://www.ehow.com/how_2003306_highlight-search-terms.html
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2010 - 19:13 #4
Jo.

Ok, det prøver jeg så af.

Shit, så fik jeg slidt min Windows lidt mere ved at installere noget unødigt og fjerne det igen.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2010 - 19:19 #5
Det kan jeg ikke finde ud af. Hvordan gør man??
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2010 - 19:22 #6
Jeg vil ikke søge på hele webstedet. Kun den side jeg sidder og kigger på i det øjeblik!

Det skal fungere som søgefunktionen i Explorer. Blot med mulighed for at søge på flere forskellige ord samtidig - og få markeret de af orden den finder rundt omkring i teksten...
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2010 - 19:24 #7
Lortet markere kun det første ord.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2010 - 19:26 #8
Er der flere gode råd? :/
Avatar billede Vandreren Novice
09. september 2010 - 20:32 #9
Jeg kan fornemme, at du egentlig ønsker en anden løsning. Men svaret på dit spørgsmål i #5 er her:
http://www.youtube.com/watch?v=8AWqst5pZn0

Bare indtast flere ord, og de vil blive fremhævet.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 01:32 #10
Okay, ved ikke hvad jeg lavede tidligere. Nu virker det.

Tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 01:32 #11
Læg et svar...
Avatar billede Vandreren Novice
10. september 2010 - 12:16 #12
Jeg er glad for at kunne hjælpe dig.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 22:38 #13
Værsgo'...

Og tak igen.
Beklager at jeg lidt for hurtigt mistede tålmodigheden. Er en svaghed jeg har. :/ Var ikke noget personligt i det.
Avatar billede Vandreren Novice
11. september 2010 - 00:27 #14
Tak for points.

Det er i orden, selv om jeg ikke var helt forberedt på dit ordvalg ('Shit', 'Lortet').

Problemet er jo, at IE (og mange andre browsere) i sig selv ikke tilbyder brugeren ret mange funktioner. Derfor kan man være nødt til at bruge tilføjelsesprogrammer.