Avatar billede aofglad Praktikant
08. september 2010 - 10:12 Der er 2 kommentarer

RTC Battery is low...

Jeg har forsøgt via div. fora  og Toshiba support, at finde en løsning på problemet-men uden held.
Jeg har fået indkøbt et  sæt  bærbare,  10 stk.  Toshiba Satellite S300L-120,  og de stod  klargjort før min  3 ugers ferie. De opbevares  i rulleskab uden deres Main Battery, og uden 230V tilsluttet.
Her efter ferien tilslutter jeg dem  via deres netadapter, og får en sort skærm med tekst;  "RTC battery is low....."  press F1 to set Date/ Time."
Så 4 uger uden Main battery -så aflades RTC battery også?
Hvor lang tid bør et RTC Battery kunne holde?
Hvordan kan jeg undgå denne fejl, når jeg af sikkerhedsmæssige grunde(tyveri), ønsker at køre uden MainBattery isat pcen.
Avatar billede thov Forsker
08. september 2010 - 12:47 #1
De to batterier har intet med hinanden at gøre, og RTC batteriet som holder BIOS og tidsindstillingerne i live, skal holde i 3-4 år - MINDST.

Men måske er Toshiba gået tilbage til systemet i hjemmecomputerens barndom - genopladelige bundkortbatterier.
I så fald lades det vel op, når hovedbatterei monteres...
Avatar billede aofglad Praktikant
07. februar 2011 - 09:16 #2
hermed lukkes spørgsmål.