Avatar billede mskaanings Nybegynder
07. september 2010 - 15:20 Der er 5 kommentarer

Windows stifinder er holdt op med at fungere?!

Hejsa,
Jeg har søgt meget på nettet efter en løsning på mit problem. "windows stifinder er holdt op med at fungere" Det kom pludselig igår - har ikke installeret nye programmer eller lignende. Bruger win7 Home. Nogen, der har en ide om, hvad der er galt og hvordan det løses?

her er loggen fra fejlmeddelsen:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    APPCRASH
  Programnavn:    explorer.exe
  Programversion:    6.1.7600.16450
  Tidsstempel for program:    4aebab8d
  Fejlmodulnavn:    explorer.exe
  Fejlmodulversion:    6.1.7600.16450
  Tidsstempel for fejlmodul:    4aebab8d
  Undtagelseskode:    c000041d
  Undtagelsesforskydning:    000000000002cc2b
  OS-version:    6.1.7600.2.0.0.768.3
  Landestandard-id:    1030
  Flere oplysninger 1:    9d35
  Flere oplysninger 2:    9d352eeb48f756eef3e09921a012e0a8
  Flere oplysninger 3:    ca2c
  Flere oplysninger 4:    ca2c069770e7f64d60f91ac290056ba5

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger online:
  http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0406

Hvis onlineerklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger ikke er tilgængelig, kan du læse den erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger, som er offline:
  C:\Windows\system32\da-DK\erofflps.txt
Avatar billede Selas Nybegynder
07. september 2010 - 16:49 #1
Prøv at rydde lidt op i malwaren evt.
Til malware tager malwarebytes det meste:
http://www.techspot.com/downloads/4716-malwarebytes-anti-malware.html
Spybot er også godt til malware, det tager dog ikke ligeså meget som malwarebytes, til gengæld har den immunizer som gør at det skidt ikke kommer ind som den immuniserer imod.
http://www.safer-networking.org/dk/mirrors/index.html
Og så lige ccleaner til at rydde op i registreringsdatabasen når man har fjernet alt skidtet:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner
Avatar billede mskaanings Nybegynder
07. september 2010 - 21:09 #2
Alt ovenstående er nu prøvet - desværre uden held. Fandt dog lidt andet Malware, som skulle fjernes. Andre, som har forslag til, hvordan problemet løses? Skulle helst ikke ud i at formattere, da jeg selvfølgelig ikke har nogen form for bakup.-(
Avatar billede Selas Nybegynder
07. september 2010 - 22:13 #3
1. Opdater alle drivere direkte fra producenten fremfor windows update.
2. test RAM med memtest86 plus
http://www.memtest.org/
3. Prøv et andet bundkort en anden hdd fjern evt. ting der ikke er nødvendige for at computeren virker, optisk drev tv tuner a: (eller hvis der sidder CD-skiver i eller USB flash diske).
4. Stadig intet der virker? Geninstaller lortet.

Du kan også prøve at smide en log fra hijack this som Karise Larry plejer at bede folk om.
Avatar billede mskaanings Nybegynder
07. september 2010 - 22:40 #4
Søgte lidt videre på nettet omokring problemet, og fandt et sted, hvor de rådede til at prøve en systemgendannelse - ufattelig simpel løsning. Den prøvede jeg, hvilket virkede:-) Men, ellers mange tak for de gode råd, Selas.
08. september 2010 - 06:32 #5
... husk 100% WindowsUpdate efter en evt. SYSTEMGENDANNELSE !
Samt evt. opdatering af dit (selvfølgelig) sikkerhedsprogram...