Avatar billede taae Juniormester
06. september 2010 - 13:25 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Sort skærm ved opstart

Hej folkens

Jeg har en bærbar HP, som har fungeret udemærket i al den tid jeg har haft den. Dog har den i weekenden gjort noget mærkelig. Når man tænder for den giver den højt 3 beep beep lyde og så kan jeg hører at den er i gang med at starte op, men der kommer bare ikke noget på skærmen...

Nogen ide om hvad der eventuelt kunne være i vejen ?

Bærbaren er ca. 4 år gammel
Avatar billede Jensen DK Novice
06. september 2010 - 13:46 #1
Det kan være dit back light i skærmen som er stået af, hold den op mod noget lys og se om du kan ane et billed på skærmen, der sidder også en kontakt i kanten hvor skærmen lukker den kan hænge så back light ikke starter.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. september 2010 - 13:52 #2
De tre beep lyde kan være noget med ram fejl.
Avatar billede taae Juniormester
06. september 2010 - 21:09 #3
jeg har prøvet at se på skærmen i skarp lys, dog uden resultat...

Mon ikke de 3 beep lyder indikerer fejl i ram ?

I så fald er det muligt at få taget backup af mine data....
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
07. september 2010 - 09:23 #5
Hej .

Din bærbar?..

Er det en DV6 - 9000 Serie?

Du kan se det under bunden på din bærbar.
Vil være rart med et modelnummer på den, Da der var problemer med denne serie.
Avatar billede taae Juniormester
07. september 2010 - 13:00 #6
det er en hp pavillion dv2000
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
07. september 2010 - 14:10 #7
Tjek lige den her . :)

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01087277&lc=en&cc=us

HP, Har også haft problemer med din model.

Det er Grundet overophedning af den Nvidia GPU Der sidder i den, Der var nogle kølingsproblemer.

Tjek lige om din pc passer med produkt og nummer på ovenstående link.

Og kontakt derefter HP, De vil måske lave en Gratis Reperation af den, Alt efter købsdato.

Da 1 langt bip og 2 korte er classifiseret som Onboard Grafik fejl, (Motherboard fejl)

//
ZirexDK
Avatar billede taae Juniormester
06. oktober 2010 - 14:11 #8
undskyld det sene svar..

status er at grafikkortet, som er integreret i bundkortet er afgået ved døden. Havde afleveret den i forretning, hvor de prøvede at genoplive den. den levede kun 1 dag efter det, dog nok til at jeg kunne nå at kopiere alle vitale data. Den åndede ud dagen efter, ved mig på sin side... Den var alligevel blevet gammel nu, så nu har jeg en undskyldning for at købe ny bærbar...

I har alle givet nyttige info, derfor må I gerne lægge svar...
Avatar billede ZirexDK Nybegynder
06. oktober 2010 - 15:26 #9
Sender lige et svar..
Avatar billede Jensen DK Novice
07. oktober 2010 - 07:14 #10
Også her.