Avatar billede Karlsen92 Nybegynder
06. september 2010 - 08:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hyperlinks åbner i word istedet for Firefox = problem!

Hej med jer

Jeg har det problem at hver gang jeg klikker på et hyperlink, enten i form af det lille ikon der popper op fra msn når man får en mail, eller når jeg bare klikker generelt på et hyperlink i word, så åbner computeren linket som en wordfil, selvom det er en internet side.

Se. evt. billederne nedenfor:

http://i53.tinypic.com/24xfndw.png

http://i53.tinypic.com/181wuq.png

Hvordan får jeg ændret det så jeg kan åbne links på den normale måde igen?
Avatar billede Bamma Nybegynder
06. september 2010 - 13:04 #1
Du skal ind i dine mappeinstilninger og ændre i filtyper.
Jeg kan ikke helt huske hvordan du kommer dertil i vista, men i xp gør man det fra, windows stifinder og vælger mappeinstilninger, derfra skal man under fanebladet filtyper.

Det du gerne vil ændre under filtyper er, url:http, der kan godt være 2 hvor den ende hedder noget mere. Ændre dem til at skulle åbnes i firefox, og det skulle gerne løse dit problem.
Avatar billede Bamma Nybegynder
06. september 2010 - 13:09 #2
Kan udmiddelbart se på nettet, at du kommer til de instillinger, under kontrol panel og programmer, der skulle være noget med åbning af programmer
Avatar billede Karlsen92 Nybegynder
26. september 2010 - 14:27 #3
Jeg er virkelig ikke specielt computer teknisk, så hvis du kunne vise mig meget præcist hvordan jeg skal gøre vil det være mig en meget stor hjælp :) jeg er virkelig ringe til sådan noget krims krams :)