Avatar billede JW2 Nybegynder
05. september 2010 - 19:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ved opstart går skærm i sort med blinkende curser

Hej

Min bærbare dell Latitude D600 - gik pludselig i sort forleden, hvorefter den ikke længere vil starte XP. Den viser lige startskærm, den der kommer inden windows tager over, derefter sort skærm med curser- Jeg har Norton antivirus, så skulle være mærkeligt at det noget virus.

Jeg har prøvet at reparerer XP med installations CD og det går også fint, den finder det gamle operaqtivsystem og geninstallerer filer og gennemfører, men når den booter sker det samme som før...sort skærm?

En løsning er kærkommen :o)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2010 - 19:31 #1
Det vil sige den også kan starte op i fejlsikret tilstand?
Der er flere muligheder:
Chkdsk:http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html til vista men xp virker på samme måde.
Systemgendannelse er en anden mulighed.
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse.
Og til sidst. Har du forsøgt strøm trikket?
Virker måske ikke i dette tilfælde, men prø alligevel.
http://www.version2.dk/artikel/7854-mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2010 - 19:33 #2
Fejlsikret tilstand tryk F8 under opstart (til tilstanden ses)
Avatar billede JW2 Nybegynder
05. september 2010 - 19:45 #3
Hey - tak for svar

Jeg kan ikke starte op i fejlsikret...holder f8 nede under hele seancen men den ender samme sted med blinkende curser - prøver lige den med strø...
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2010 - 19:46 #4
Du skal trykke på F8 hele tiden under opstart. Ellers virker det ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2010 - 19:47 #5
Ikke holde F8 inde, trykkke hele tiden.
Avatar billede JW2 Nybegynder
05. september 2010 - 19:52 #6
Nej...trykker som i et gammelt computerspil lige fra jeg trykker på tændknap og den ender samme sted med blinkende curser...:o(
Avatar billede JW2 Nybegynder
05. september 2010 - 19:53 #7
Den med strømmen fungerede desværre ikke - lyder ellers helt oplagt når man læser artiklen
Avatar billede JW2 Nybegynder
05. september 2010 - 19:56 #8
Jeg har også prøvet at starte gendannelses konsollen op gennem instalations CD - skulle den fungerer som en slags systemgendannelse??
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2010 - 21:02 #9
Ja Hvis du har en partition på disken der indeholder filerne. Hedder typisk recoovery eller backup, og er ikke en stor partition (max10 GB).
Skal gøre opmærksom på du mister alle dine gemte data hvis dette bruges.
Du kommer tilbage til den første dag den blev tændt.
Avatar billede JW2 Nybegynder
05. september 2010 - 21:21 #10
OK - så kan den nok bedst betale sig at geninstallerer - jeg har back up - det ville bare være nemmest hjvis man kunne undgå den efterfølgende opsætning.

Tak for din tid med spørgsmålet
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2010 - 16:15 #11
Ja det har du ret i. Det tager en tre fire timer at rette op på bagefter. Sådan er det desværre.
Avatar billede JW2 Nybegynder
22. september 2010 - 11:39 #12
Lukker spørgsmål