Avatar billede ibsen123 Nybegynder
03. september 2010 - 13:07 Der er 5 kommentarer

Hvad skal der til for at upgradere f.eks. XP til Win7?

Hej.

Jeg skal bruge en Win7 Pro til min Mac :-)
Hvad skal der til for at kunne købe den billigste upgradering?

Jeg har en gammel original skive med Win 98 liggende. Kan den anvendes til opgraderingen? I givet fald, skal man så først indstallere den, og bagefter Win 7?
Avatar billede Blandy Praktikant
03. september 2010 - 13:11 #1
For at du kan opgrader fra et ældre os til win 7, skal du som minimum kører vista. Du kan ikke bruge windows xp og OS der er ældre end det.

Det skyldes at vista og win 7 kører på enslydende kernesystem. Derfor kan man opgrader fra vista til win 7.

Ellers for at få windows 7, skal du købe den komplette pakke. Og ikke opgraderingspakken. (Som før næavnt, kun kan ske med vista som OS).
Avatar billede ibsen123 Nybegynder
03. september 2010 - 13:13 #2
Nå, det var forkert det jeg skrev i overskriften.

Der skulle have stået: "Hvad skal der til for at upgradere til Win7?"

/Ib
Avatar billede Blandy Praktikant
03. september 2010 - 13:16 #3
Hvis du har vista kan du købe en opgraderingspakke. Den er lidt billigere end den fulde pakke.

Men til gengæld skal du hele tiden have vista systemet, for at kunne opgrader til win 7 hvis du skal en dag geninstaller din pc.
Avatar billede ibsen123 Nybegynder
03. september 2010 - 13:18 #4
Ok. Tak for svaret.

Dvs. at da XP kom kunne man bruge Win 98 eller den helt gamle Win 3 til at upgradere med. Bare man havde noget der stod Windows på ... :-)

Dvs. at til min Windows PC som har en 100% ren Win 7 på, ligger der en original DELL DVD med Vista Business, som ikke er anvendt. Kan den anvendes til upgraderingen?

I givet fald, skal man så installere Vista først og dernæst upgrade-DVD'en med Win7?
Avatar billede ibsen123 Nybegynder
03. september 2010 - 13:34 #5
Jeg fandt lige denne her:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7

Jeg kan ikke rigtig se forskellen på en upgradering og en fuld version her  :-)