Avatar billede hasseline Nybegynder
03. september 2010 - 09:03 Der er 3 kommentarer

Elektroniske dokumenter, hvordan?

Jeg søger en nem og hurtig måde, hvorpå jeg kan ændre et word-dokument til et elektronisk dokument, som folk kan udfylde på nettet og så sende retur.

Er der nogle som kan forklare dette på "godt dansk"
Jeg har word 2007.

Det drejer sig om en kontrakt fra en hjemmeside, der helst skal kunne udfyldes og sendes elektronisk  pr mail

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede nemlig Professor
03. september 2010 - 09:17 #1
Jeg er med på en lytter. Mener ikke umiddelbart, at det kan lade sig gøre.
Det er muligt med Adobe Reader at lave færdige formularer - det anvender en del kommuner bl.a. til deres selvbetjening.

Alternativt kan du lave en input-formular, som sender oplysningerne pr. email. Webhotellerne stiller nogle værktøjer til rådighed (typist CGI-moduler) eller også kan det laves med PHP eller ASP.
Jeg selv laver mine formularer med PHP.
Men har du ingen erfaring med programmering, er det også en opgave.

Måske er det muligt med Word 2007 - jeg lytter med.
Avatar billede 50ccm Juniormester
03. september 2010 - 10:48 #2
Jeg vil også mene PDF er løsningen, jeg har brugt http://www.pdfill.com/ i flere år til opbygning af PDF filer, det kan lidt af hvert også bygge dokumenter folk kan udfylde og sende retur.

VH
50ccm
Avatar billede claes57 Ekspert
03. september 2010 - 10:53 #3
google doks.
Du skal have en gmail konto, og så kan du ellers oprette en formular, som andre kan udfylde.