Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
02. september 2010 - 22:38 Der er 11 kommentarer

Kan ikke geninstallere Vista

Hey

Jeg har en problem med min bærbare computer. I mandags ville jeg formatere den og satte derfor cd'en med styresystemet til computeren i (den fulgte med, da jeg fik computeren). Det gjorde jeg uvidende om, at der lå et 'geninstalleringsprogram' på computeren.
Nåh, jeg gik igang med at formatere og kommer så til selve installationen, der går fint. Jeg vælger sprog, land etc. og accepterer licensbetingelserne.
Men under selve installationen går skærme i sort. Den havde inden sagt "Installation fuldføres". Den står i sort i flere timer og reagerer ikke på noget som helst. Til sidst tager jeg batteriet ud.

Nu vil computeren ikke starte. Når jeg tænder kommer, der tre valgmuligheder frem - det med at starte Windows normal, i fejlsikret tilstand og.lign. Der sker dog intet, hvis man vælger en af de tre muligheder. Den står bare og loader, men kommer ingen vegne.

Har prøvet at kigge lidt frem og tilbage i BIOS, men uden succes.

Det er en Dell Inspiron, to år gammel. Der er heldigvis stadig garanti på, men Dells kundeservice er lige til at lukke op og ***** i.

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede Selas Nybegynder
02. september 2010 - 23:29 #1
Der er nogle kritiske Windows filerne der er blevet beskadiget, den skal reformateres og installeres igen.

Har du en windows vista installations skive (eller endnu bedre windows 7 i stedet)? I så fald kan du bare smide den i, formaterer disken, og installere windows som normalt.
Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
03. september 2010 - 15:50 #2
Hvordan vil du formatere harddisken? Kan ikke umiddelbart finde ud af det, når jeg har smidt disken i.
Avatar billede Selas Nybegynder
03. september 2010 - 16:07 #3
Hvis du starter en installation af windows spørger den på et tidspunkt om hvor den skal installerer, her har du så muligheden for at oprette og nedlægge partitioner lige så tosset som du vil.
Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
03. september 2010 - 16:23 #4
Har prøvet at formatere dem nu og sat en installation igang.. Håber det virker.
Avatar billede Selas Nybegynder
03. september 2010 - 16:43 #5
Fedt, lægger lige et svar hvis det virker og du vil lukke tråden, det ser i hvert fald positivt ud.  :)
Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
03. september 2010 - 19:39 #6
Desværre.. Den gik på sort skærm igen. Præcis som den har gjort tidligere.

Nogen har har en fidus til, hvordan man kommer igennem til Dell? Er træt af at mærke hvordan de pisser mig op og ned ad ryggen, når jeg på anden time (over flere gange) sidder med telefonen og venter.
Avatar billede Selas Nybegynder
03. september 2010 - 19:58 #7
Kan du beskrive PRÆCIS hvornår under installationen den går i sort skærm?
Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
03. september 2010 - 20:02 #8
Under installationen, hvor der står "Installation fuldføres". Den står ud for denne i et stykke tid, og pludseligt går den i sort. Så det er til allersidst i installationen.
Avatar billede Selas Nybegynder
03. september 2010 - 20:16 #9
HMMMMMMM ja ok det lyder som en hardware defekt så.    :(
Avatar billede nicolaj_s Nybegynder
04. september 2010 - 01:47 #10
Det er ikke noget, der kan rettes op på? Eller skal jeg have fat på Dell?
Avatar billede Selas Nybegynder
04. september 2010 - 10:57 #11
Jo hvis du er klar til at betale for det bundkort/ram eller hvad det nu er der er defekt.