Avatar billede ibsen123 Nybegynder
02. september 2010 - 22:08 Der er 7 kommentarer

Win 7 system sikkerhedkopiering

Hej.
Jeg har haft Windows 7 Pro på en maskine, og troede den skulle sælges med original OS'en Vista Business. Inden jeg gendannede maskinen til fabriksindstillingerne med Vista, lavede jeg en komplet sikkerhedskopi af Win7 med Windows Sikkerhedskopiering ....

Den skulle så ikke sælges, og for ikke at skulle installere Win7 fra bunden og alle programmerne, lavede jeg en gendannelse af det sikkerhedskopierede.

Selve gendannelsen kørte stille og roligt som den skulle, men jeg tror der er noget galt.

Under min bruger i Stifinder, er det som om der er dobbelte mapper:
"Documents" og "Dokumenter"
"Downloaded files" og "Hentede filer"
"Pictures" og "Billeder"
osv. osv.

Der findes "Documents and settings", "Programs" og nogle flere, alle med hængelås ikon, som kun kan ses hvis "Vis skjulte filer" er aktiv.

Der er tilsyneladende også en del genveje der ikke er adgang til. De vises altid.

Kan det passe at det er noget gammelt Vista, der ligger der? Kan det være at gendannelsen ikke formaterede harddisken/slettede det hele, som der oplyses at den gør? Eller er det som det skal være, hvilket lyder forkert? :-)

/Ib
Avatar billede Selas Nybegynder
02. september 2010 - 23:23 #1
Det er der også på en nyinstallation af vista/7, jeg formoder det er genveje til de programmer som leder efter de mapper fra xp og så bliver ledet over i de rigtige mapper.
Avatar billede ibsen123 Nybegynder
03. september 2010 - 07:40 #2
Hvor kommer XP ind i billedet?

Jeg har bare aldrig tidligere lagt mærke til de "dobbelt"-mapper og låste genveje. Tror altså ikke de nogensinde har været der før.

Win 7 er oprindeligt installeret som en helt ny ren installation med formateret harddisk osv..
Avatar billede Selas Nybegynder
03. september 2010 - 10:29 #3
Ja jeg mener programmer som er lavet til at køre på xp men bliver installeret på en vista/7, jeg er godt klar over den ikke har været på den nuværende partition. ;)
Var det bedre forklaret?
Avatar billede Selas Nybegynder
03. september 2010 - 10:46 #4
Som sagt, de nævnte mapper er der også på en frisk installation af vista/7.
Avatar billede ibsen123 Nybegynder
04. september 2010 - 09:04 #5
Jeg har lige checket på naboen PC. På Win 7 Home er mapperne der ikke. De er der på min med Win 7 Pro ...

Det lyder lidt underligt.

Nå, men jeg kan vel også bare lade dem ligge, de gør jo nok ikke nogen fortræd  :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. september 2010 - 09:16 #6
Hvis du har gen instaleret et program og du kommer ud for at der ligger gamle filer på maskinen FX.Windows old. så har Microsoft en løsning.også brugelig til andre mapper.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/How-do-I-remove-the-Windows-old-folder
Avatar billede Selas Nybegynder
04. september 2010 - 12:31 #7
ok jeg har windows 7 ulti, men husk at skjulte filer/mapper skal være slået til for at man kan se de mapper...