Avatar billede Blochand Nybegynder
02. september 2010 - 13:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra XP til Windows 7 - Partitions problem?

Hej Eksperter

Jeg har længe haft en computer med XP operativsystem, men har endelig fået taget mig sammen til at købe Windows 7!

Jeg smider disken i og får da også installeret 7eren, MEN MEN MEN....

Den har åbenbart lavet en backup af alt hvad jeg havde installeret fra XP - drivers, spil m.m. - spillene kan jeg ikke launche, men alle mine drivers fungerer fint!

Jeg er overhovedet ikke interesseret i hvad jeg havde på min harddisk fra min XP, så det vil jeg gerne have slettet (alt dette fylder over 100gb!)

Så her kommer mit spørgsmål:

Hvordan sletter jeg ALT! på min harddisk så når jeg installere Windows 7 er det, det eneste der er på den (og derefter skal jeg begynde at installere diverse drivers)??

Umiddelbart troede jeg at W7 disken gjorde dette automatisk, men jeg kan ikke vælge det nogen steder, hvis jeg prøver at smide den i igen..

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med mit spørgsmål

/Blochand
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. september 2010 - 14:13 #1
Hvis du har en fil under C: drevet der hedder windows old kan den fjernes med diskoprydning ligger under tilbehør systemværktøjer flere funktioner
Avatar billede Blochand Nybegynder
02. september 2010 - 14:42 #2
Yea, havde tænkt på det som en nødløsning, men ville nu gerne vide hvordan man partitionere en harddisk så den bliver helt tom..
Avatar billede niklasnina Nybegynder
02. september 2010 - 14:54 #3
Du kan bruge killdisk det vil slette alt hvad der er på disken.du google killdisk.
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2010 - 16:11 #4
du booter op på din win 7 og under install fjerner du partition c og opretter en ny

det er ligesom i de andre versioner af windows

det kan også gøres via usb pen

http://www.turnon.dk/installer-windows-7-fra-en-usb-n%C3%B8gle/
Avatar billede Blochand Nybegynder
02. september 2010 - 18:55 #5
Super, prøver lige at fjerne hakket fra C
Avatar billede Blochand Nybegynder
02. september 2010 - 19:01 #6
Hey, tror muligvis jeg har fundet ud af det! Der stod åbenbart Avanceret Indstillinger med den samme skriftfarve som baggrunden (derfor har jeg misset den), hvor man kunne vælge Formater!! Dog tog det kun 10 sek at formatere hele disken, så er lidt skeptisk! Må bare lige vente og se!
Men tak for gode, alternative forslag (kan helt sikkert komme til at bruge nogle af dem en gang i fremtiden :)

Peace out
Blochand