Avatar billede Jj1nN Nybegynder
02. september 2010 - 00:30 Der er 7 kommentarer

xp-install.. p3.sys fail?? O_o

Well.. har lige købt denne her:

http://www.topdata.dk/product.asp?product=7011

(skal dog siges ram-typen er "geil" og ikke kingston (har nok ikke noget at sige)

de 4gb ram består af 2 pins, jeg har testet begge seperat.

dog står jeg stadig med problemet at under win-xp installering fejler jeg at kopiere p3.sys, hvis jeg skipper failer den at kopiere næste fil.

Jeg kan næsten udelukke en fejl på cd-skiven da jeg lige har benyttet selvsamme til at installere fejlfrit på en laptop.

nogen ideer? :)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
02. september 2010 - 06:10 #1
Nu kan det jo så godt være CD'en alligevel, da nogle drev jo er bedre til at læse skiver end andre, så hvis du har mulighed for at kopiere din XP skive, så prøv det
Avatar billede Jensen DK Novice
02. september 2010 - 07:51 #2
Er du sikker på at XP kan indstaleres på den puter?
Avatar billede Jj1nN Nybegynder
02. september 2010 - 08:51 #3
Tak for svarene.

#1 Jeg forsøger lige at tilslutte et oldschool cd-rom drev :) kigger på det derfra. Men kan det virkelig passe at den så stopper samme sted hver gang?

2# Jeg er ikke sikker på noget. Altså jeg går stærkt ud fra det er meningen at man skal kunne vælge sit eget styresystem. Det kan da godt være at noget hardware eller nogle bios settings er i konflikt med installationen. Under alle omstændigheder vil jeg gerne løse problemet :)
Avatar billede osigaard Nybegynder
02. september 2010 - 09:20 #4
Finder den i det hele taget din harddisk ?

Er det under første indlæsning af filer den fejler og altså ikke når frem til at spørge dig hvilken disk oo partion du ønsker at installere,

Vær opmærksom på at XP ikke umiddelbart kan se Sata diske, XP er jo fra før Sata's dage.
Avatar billede Jj1nN Nybegynder
02. september 2010 - 09:31 #5
Jeg har oprettet 3 partitioner. og formateret den første, hvorefter kopieringen af filer starter. Så ja, kan se harddisken i bios og kan oprette partitioner samt formatere.

Jeg ringede lige til topdata for at høre hvad de havde at sige. Vedkommende mente at min xp skive muligvis ikke havde Service pack 3, hvilket måske havde indflydelse på noget.. O_o er lidt morgentræt, tror han sagde bundkort :)
Avatar billede Jj1nN Nybegynder
02. september 2010 - 18:19 #6
Opdatering: installerede windows 7 istedet. (case closed)
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
03. januar 2011 - 02:50 #7
Husk at lægge et svar og accepter dette.