Avatar billede Kenva Nybegynder
01. september 2010 - 17:18 Der er 8 kommentarer

Udskrivning af PDF

Hej

Mir problem er jeg har et pdf dokument i A4 størrelse, hvor der på hver side er genereret et A5 størrelses girokort "tryk". "Trykket" er placeret centralt og helt oppe i toppen af siden. Dette "tryk" skal jeg havde udskrevet på et A5 størrelses girokort, men jeg kan ikke få det til at printe korrekt ud, enten starter printeren halvvejs inden på siden, eller også mangler jeg den øverste halvdel af trykket. Er der nogen der kan hjælpe med dette problem.

MVH

Kenneth
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 17:37 #1
printer? kan du centrere papir i bakken, eller flugter det med den ene side?
Avatar billede Kenva Nybegynder
01. september 2010 - 17:44 #2
Det flugte med den ene side, hvilket jeg tror er problemet. Håbede bare der var en måde at korrigere for dette.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 18:07 #3
jeg har pdf-xchange view (i stedet for adobe reader)
http://pdf-xchange-viewer.en.softonic.com/
der kan man i udskrift vælge 'udskriv i pdf-side størrelse' (man skal ikke vælge 'centrer' da det kun rykker i højden).
Hvis pdf-filen er sat til A5, så burde det kunne lade sig gøre.
Avatar billede Kenva Nybegynder
01. september 2010 - 18:44 #4
Hvorhenne i udskriv vælger du "udskriv i pdf-side størrelse"
Avatar billede claes57 Ekspert
01. september 2010 - 19:38 #5
ctrl+p for udskriv, og nede under 'paper scaling' skal der hak i 'choose paper sourse by pdf-paper size'
Måske kan du kun udskrive en side ad gangen.
Avatar billede Kenva Nybegynder
01. september 2010 - 19:57 #6
Det virker desværre ikke, det er det samme som en almindelig udskrivning.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2010 - 12:24 #7
så mangler oplysningen om A5-papir desværre. Du må skifte til en printer, der han centrere papir i papirbakken, eller få et nyt udtræk, hvor sideformatet er korrekt angivet til A5.
Avatar billede Kenva Nybegynder
02. september 2010 - 12:55 #8
OK, det vil prøve at skaffe