Avatar billede nemlig Professor
30. august 2010 - 22:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XP-Mappe forsvundet fra drev G

Hejsa. Jeg prøver at hjælpe en kammerat, som pludselig har misten en mappe med en hel del dokumenter.
Mappen ligger på G-drevet og systemovervågning er sat til på dette drev.
Han mener ikke, at han har gjort noget "upassende", som fx. at slette.

1. Mappen ligger ikke i papirkurven
2. Mappen er ikke flyttet et andet sted hen. Vi har søgt på nogle kendte filnavne og på mappe-navnet
3. Mappen er ikke skjult, idet jeg under mappe-indstillinger viser alle mapper.

Nogen gode råd til løsning.
30. august 2010 - 22:28 #1
PS: Hvis du med "systemovervågning" mener Systemgendannelse, så gør en Systemgendannelse kun det som navnet siger; SYSTEMGENDANNELSE. påvirker på ingen måde EGNE DATA/Dokumenter/ ...

---

Er G: så helt 'tomt' eller hyr ?
Er G: en selvstændig Harddisk ?
Er G: en Harddisk/partion til KUN Egne DATA ? Forstået på den måde er den nogle INSTALEREDE PROGRAMMER der ?

---

Bare for 'sjov': Notér din det præcise navn/sti/path for den 'manglende' mappe.
Åbn [Regedit] og søg efter dette PRÆCISE navn ...
Avatar billede nemlig Professor
30. august 2010 - 22:36 #2
G er en diskpartition og anvendes til at gemme dokumenter m.m. Der ligger ikke programmer.
Det er kun 1 mappe ud af måske 25 mapper, der er forsvundet.

Når du skriver præcise navn, er det så fx. sådan her:

G:/foreningsarbejde
Avatar billede nemlig Professor
30. august 2010 - 22:52 #3
Jeg har søgt i regedit på

g:/foreningsarbejde

og

DOKUMENTER/foreningsarbejde

Drevet er navngivet "DOKUMENTER".

Men der er ingen hits.
31. august 2010 - 06:14 #4
Principielt skal det være

g:\foreningsarbejde

/  ->  \
Avatar billede nemlig Professor
01. september 2010 - 16:26 #5
Programmet Recuva kunne gendanne dokumenterne. Blot ét enkelt Excel-dokument er korrupt.
Smid et svar, hvis du vil have pointene.
01. september 2010 - 18:50 #6
Ping...
Læg selv et [svar] og vi deler alle ...
Avatar billede nemlig Professor
01. september 2010 - 20:41 #7
Jeg samler ikke, og sætter stor pris på den hjælp du og andre yder her på Experten. Jeg prøver også selv at bidrage engang i mellem, når jeg har mulighed for det. :)
01. september 2010 - 21:02 #8
... men brugeren her har åbenbart mere eller mindre manuelt SLETTET omtalte mappe helt ?

"Rigtige Mænd Tager Ikke Backup; Rigtige Mænd Græder Tit..."
Avatar billede nemlig Professor
01. september 2010 - 21:10 #9
Også min konklusion......