Avatar billede koden Novice
29. august 2010 - 10:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mails fra venner der ikke er afsendt af dem

Jeg har en kammerat hvorfra jeg får nogle underlige mails som han ikke har sendt.
Det er typisk sendt til hele hans adr. kartotek ser det ud til
Han har en hotmail.

Er det nogen der har hacket hans hotmail eller er det en af vennens andre venners mail der er hacket og de har dermed fået mail adr. den vej?

Men hvordan kan de sende fra hans mail adr. ?

det er rimelig harmløse mails...men alligevel...

Jeg får i min egen mail også masser af spam mail som indeholder min mailadr., mit navn og hvad ved jeg.

Men det er jo nok oplysniger hentet fra folk jeg har skrevet til.
Jeg sender ikke mails ud fra min mail adr. som jeg ikke selv har sendt...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2010 - 10:37 #1
Hvordan kan du være 100 % sikker på det?
Avatar billede koden Novice
29. august 2010 - 10:41 #2
på hvad
Avatar billede koden Novice
29. august 2010 - 10:42 #3
at jeg ikke selv sender mails ud? Glem evt. den sidste sætning så..det var bare for at vise at min ven har problemet begge veje mens jeg kun har problemet den ene vej og som ikke er et problem da det blot ryger i spam.
Avatar billede koden Novice
29. august 2010 - 10:43 #4
min ven har en MACBOOK og det er hans problem jeg gerne vil have løst eller forstå...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2010 - 10:54 #5
Havde jeg været ham, havde jeg fået ændret password til hotmail kontoen, og det så hurtigt som muligt.
Han må på et tidspunt have opgivet sin email adresse.
Kan ske ved at en spammer sender en tilsyneladende harmløs udseende mail, hvor man opgiver sin mailadresse og trykker på en knap. Denne knap er så et program der går ind og henter hans mail oplysninger, som han så kan bruge til at fortsætte med at sende spam.
Må indrømme jeg overhoved ikke kender noget til Mac, men tror det er sådan det er foregået.
Avatar billede koden Novice
29. august 2010 - 11:16 #6
Ja det med mail med knap kunne være et bud..
Men den må så også have hentet password på en eller anden måde, ellers kan de jo ikke sende som ham... eller kan de?

Grunden til at jeg skrev mac var bare at der vel findes begrænset antal virus ting til disse?
29. august 2010 - 11:20 #7
Den bruger som - tilsyneladende - sender SPAM ud, skal OMGÅENDE ÆNDRE KODEORD til MAIL systemet!!! Altså ikke til PC'en/MAC'en ...

Snavset/virus eller hvad det nu skal kaldes er IKKE på selve putteren, men nogen/noget 'bandit' halløj ude i verden...
Avatar billede niller10 Nybegynder
04. oktober 2010 - 07:37 #8
Hej,
Kan godt være spam. her er mit bud efter hvad jeg selv erfare.

Har i tjekket detaler på de mails du modtager, tjek om i kan se hvilken server der sendes fra.. er det en hotmail server eller en anden. Er det en anden server er det med sikkerhed spam.
Oplever fortiden store mængder spam som udgiver sig for at være sent fra en hotmial konto og online.no konti, men tjekker jeg afsender server tilhøre afsender server en amerikansk server.

Niller
Avatar billede koden Novice
04. oktober 2010 - 09:57 #9
det med password hjalp...ser det ud til...
Send svar
04. oktober 2010 - 10:20 #10
Ping...