Avatar billede frast Nybegynder
29. august 2010 - 09:23 Der er 14 kommentarer

services.exe - komponenten blev ikke fundet

det er overskriften også skriver den
Dette program kunne ikke startes, fordi MSVCP60.DLL ikke blev fundet, problemet kan muligvis løses ved og installere programmet igen.

Efter opstart af windows xp media center kommer windows logoet i ca. 1 min derefter skifter skærmen til sort, og tekstboksen med ovenstående besked dukker op.

Har prøvet safe mode, bliver spurgt om hvilket operativsystem jeg vil starte Windows XP media center edition eller Microsoft windows recovery console. Jeg vælger den første og kommer til safe mode med sort skærm, hvorefter tekstboksen fra tidlgere dukker op.

Jeg kan ikke få startet computeren, kan nogen hjælpe.
29. august 2010 - 09:29 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
29. august 2010 - 10:15 #2
Prøv at starte op i recovery console og kør chkdsk:
http://michaelstevenstech.com/r_c_cmds.htm#Chkdsk
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2010 - 10:18 #3
Prøv at vælge  Microsoft windows recovery console

Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1       (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu: chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit    (+ enter)
Avatar billede frast Nybegynder
29. august 2010 - 17:15 #4
Nu har jeg prøvet genoprettelseskonsollen, men ved opstart kommer tekstboksen med samme besked igen.
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2010 - 20:21 #5
Vi prøver lige at udvide den lidt.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )

Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /f /r    (+tryk på ENTER )

Når færdig med ovenstående, så:

Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede frast Nybegynder
31. august 2010 - 18:56 #6
the parameter is not valid, skriver den ved indtastning af chkdsk c: /f /r
31. august 2010 - 19:07 #7
(Har du husket mellemrum?)

CHKDSK  C:    /F    /R    /X
Avatar billede frast Nybegynder
31. august 2010 - 21:09 #8
Ja jeg har prøvet med mellemrum.
31. august 2010 - 21:17 #9
Er du 100% sikker på at have skrevet det rigtigte det rigtige sted ?
Avatar billede frast Nybegynder
31. august 2010 - 21:24 #10
C:\windows> c: /f /r har jeg skrevet
Avatar billede frast Nybegynder
31. august 2010 - 21:29 #11
eller C:\windows> chkdsk c: /f /r har jeg skrevet
Avatar billede frast Nybegynder
31. august 2010 - 21:30 #12
det er f den ikke reagerer på.
Avatar billede frast Nybegynder
31. august 2010 - 21:42 #13
Jeg tror jeg er kommet til at slette en fil ved navn asus gamer eller noget i den retning, det er muligvis årsagen til det hele.
Avatar billede haverslev Novice
01. september 2010 - 10:45 #14
Hvis du har slettet noget, så kunne det være at en sys.gendannelse gennem CMD kunne løse de problemer.

Microsoft windows recovery console

Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1      (+tryk på ENTER )

Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:
% systemroot% \ system32 \ restore \ rstrui.exe
+ tryk ENTER.

Hvis du kan komme derind, så følg vejledningen, der vises på skærmen for at gendanne computeren til en dato, lidt længere tilbage i tiden - hvor du var sikker på at den fungerede korrekt.