Avatar billede Skillzmize Nybegynder
25. august 2010 - 14:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

1 e-mail adresse, 2 computere

Hej Eksperter

Jeg har en TDC-mail, og 2 pc'ere. Jeg vil gerne have gjort sådan, at jeg altid har de samme mails på begge 2, så det er ligegyldigt hvilken pc jeg sidder ved.

Hvordan gør jeg det? :)
Avatar billede Skoven Novice
25. august 2010 - 14:10 #1
Hvis TDC-mail understøtter IMAP, ville jeg bruge det.
http://da.wikipedia.org/wiki/IMAP
Jeg ved at google mail understøtter både IMAP og POP, så hvis vil bruge gmail istedet, kan denne dette (hvis TDC nu ikke understøtter IMAP).
Avatar billede rockbottom_dk Nybegynder
25. august 2010 - 14:11 #2
hvis du bruger en e-mail client som outlook eller thunderbird (hvilket jeg går ud fra) kan du gøre 2 ting.

1. Brug Imap istedet for POP3 (en indtilling i "konti")

2. Hvis du bruger POP3 kan du i indstillingerne bede dine mailprogrammer på begge pc'er om at lade beskeder/mails blive på serveren

Selv har jeg sat mine 3 pc'ere og telefon til Imap, sådan at de altid ligger på mailserveren, men det er klart at der en gang imellem skal slettes lidt, så ikke man overskrider mailboxens MB

Håber det hjælper dig
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
26. august 2010 - 15:03 #3
Okay, nu har jeg fået imap til at virke. men.. Når jeg sletter en mail, bliver den så osse slettet fra serveren? det er jo ikke noget ved at den bliver fyldt op i løbet af et stykke tid?
Avatar billede niller10 Nybegynder
19. september 2010 - 20:39 #5
Blander mig lige i denne snak her...
Imap er genialt, virker effektivt og giver en følelse af overblik og kontrol over ens mail ved at kunne flytte mails fra den ene folder til den anden og samtidig er mail flyttet på ens webmail.

Noget andet jeg bruger i forbindelse med Imap er syncronisering af mine kontakter og aftaler til min Webmail så jeg altid har tilgang til diverse oplysniner jeg har i Outlook.

Niller..
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
20. september 2010 - 08:53 #6
Det er nemlig rigtig godt! Kunne aldrig finde på at bruge en pop3-mail igen. imap eller gmail!