Avatar billede Jakobbjerre Nybegynder
25. august 2010 - 14:00 Der er 7 kommentarer

Kan ikke sende e-mail eller oprette kontakter

Hej med jer!
Jeg står med et alvorligt problem...

Til info:

Jeg kører outlook 2007. Jeg er koblet op på en exhange server, Jeg har bredbånd uden wifi og jeg kører vista.

Indtil for ca 1 md siden virkede alt som det skulle... Men pludselig kunne jeg ikke sende mails( kunne godt modtage) Kalenderen begyndte også at drille. Kunne ikke rykke rundt på nogle kontakter og jeg kunne ikke printe. Prøvede jeg på noget af dette så kom tænke ikonet og jeg var nød til at lukke hele programmet ned. Jeg prøvede ligeledes at gå ind på min web server og her var problemet det samme. Jeg kan godt logge ind men skal jeg sende mail osv så blev jeg faktisk smidt af og skulle logge ind igen. Efter at have snakket med div. supportere valgte jeg at formatere computeren helt. Troede at dette måske ville hjælpe men nej. Problemet er der staig.
Jeg prøvede så at smide mit mobile bredbånd i og wuptii så virker alt som det skal.

Jeg har snakket med Telenor som lavede lidt fjernsupport samt "chokkede" min router men det hjalp ikke. Jeg har snakket med Microsoft men de vil have 2100 + moms for at oprette en sag på det. Og de sagde iøvrigt at det nok ikke var deres fejl.
Jeg har også snakket med dem som har ansvaret for min exhange og de siger at det heller ikke er deres problem når jeg godt kan komme på med det mobile bredbånd.

Så jeg er lidt en lus mellem 3 negle som ikke kan hjælpe. Er der nogen her som kan???

På forhånd tak...

Jakob
Avatar billede kimtheman Novice
25. august 2010 - 22:41 #1
Har du prøvet med en anden router eller opdateret firmwaren på denne?
Avatar billede Jakobbjerre Nybegynder
25. august 2010 - 23:37 #2
Jeg har lige forsøgt at opdatere firmwaren men det hjalp ikke. Tror jer prøver at få fat i en ny router fra Telenor imorgen...
Tak for input...
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 00:02 #3
Hvorfor ikke prøve en der ikke er fra telenor? Eller kører de med modem/ router i et?
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. august 2010 - 21:26 #4
Prøv evt. at få telenor til at resette installatioenn pådin router. Du bør nok starte med at resette selve routeren til fabriksstandard først, og derefter configurere den efter dine ønsker. Seom det kan hjælpe pådit problem.
/ptj_11
Avatar billede Jakobbjerre Nybegynder
26. august 2010 - 22:09 #5
Jeg har haft Telenor til at resette hele systemet. Faktisk 3 gange... Imorgen skal jeg op og hente en ny router og håber at det hjælper. Hvis ikke så følger jeg Kimtheman´s forslag om at prøve en helt anden router...
Avatar billede Jakobbjerre Nybegynder
31. august 2010 - 23:27 #6
Lige en opfølgning.
Jeg har endnu ikke fået en ny router. Men problemet har vist løst sig selv. Sjovt nok så virkede alt efter at jeg igår fik sat min nye ipad op på min exhange...
Ved ikke om det decideret har noget med det at gøre men sjovt nok så virkede det efterfølgende...:)
Avatar billede kimtheman Novice
01. september 2010 - 00:05 #7
Heller ikke altid, man skal tænke så meget over det. Bare være glad for det virker.