Avatar billede Holm86 Nybegynder
24. august 2010 - 23:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udgang på grafikkort virker ikk?

Jeg har en packard bell pc som er købt i bilka.
er 100% tilfreds med den men undre mig over at på bagsiden har jeg 2 vga udgange blandt andre.
Og da jeg bare har en gammel lcd skærm bruger jeg vga. Men jeg undre mig meget over at hvis jeg slutter min skærm til vga udgangen på grafikkortet så kommer der intet billede frem. Tilslutter jeg den derimod på vga udgangen nede ved tv-tuneren så får jeg fint billede frem. Er der noget galt med grafikkortet??
Avatar billede Blandy Praktikant
25. august 2010 - 11:35 #1
Hvis det er to seperate kort, så er det fordi det ene kort er deaktiveret. Det gør bios automatisk hvis der er f.eks to grafikkort. Et onboard og et eksternt f.eks.

Hvis du skal have to grafikkort til at arbejde sammen, skal de køre SLI eller crossfire. afhængegig af om det er Nvidia eller ati kort der er tale om.
Avatar billede Holm86 Nybegynder
25. august 2010 - 12:52 #2
Jeg har lige kigget bag min computer igen og det er måske slet ikke grafikkortet der jeg snakker om. Kan der godt være VGA og HDMI udgange fra selve motherbordet??
For den VGA udgang der ikke virker sidder i samme kort som USB portene plus keybord, mus indgangen og lydudgangene.....?
Grunden til at jeg spørger om det er hvis man senere hen ville tilslutte 2 skærme på samme tid så kunne det jo være meget rart hvis begge udgange virkede.
Avatar billede Blandy Praktikant
25. august 2010 - 14:56 #3
Der er ofte onboard grafikkort på bundkortet. Så det er der helt sikkert også på dit. Når du tilføjer et eketernt grafikkort, så slår bios det onboarde fra. Der var en gang det skulle gøres manuelt, men de tider er ovre :-)

Men du kan ikke få begge grafiksystemer til at kører. Det kan bundkortet/biosen ikke være med på.
Avatar billede Holm86 Nybegynder
25. august 2010 - 16:07 #4
Tak for svaret :)