Avatar billede roval Nybegynder
24. august 2010 - 08:55 Der er 5 kommentarer

problemer efter nye RAM

Hej :o)
Jeg har lige installerede 2x1G RAM klodser( så har jeg nu 4G i alt) på min HP a6133.sc vista home premium 32 bit computer. Det virkede fint første gang, mere hastighed og det hele, systemet kan se at jeg har 4G RAM, alt vel.

Næste gang jeg startede, får jeg blå skærm og beskeder om at windows kan ikke starte og at den prøver at reparer selv startproblemer. Efter 15 minutter siger at den ikke kan reparer det og at jeg kan lukke computeren... det gør jeg og lidt senere starter computer igen som reagere denne gang uden problemer.

Siden den dag, starter computeren OK ca. hver 2. gang . Og således hver 2. gang med  blå skærm med beskeder om problemer, etc. derefter  lukker jeg og så prøver at starter igen og  så fungere den!!!( ja, ...2. gang) Det er  irriterende!

Computeren har 4  slot og kom fra fabrikken med 2G RAM - 1G i 1. og 1G 3.slot - derefter har jeg sat de nye RAM i 2. og 4. slot.

Er der nogen der har et bud på problemet?
MANGE TAK !!
Roval
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 09:25 #1
Ram slots på bundkort har vel to forskellige farver?

Så de 2x1gb gamle skal sætte i ens farver og de nye 2x1gb skal sættes i den anden farve. Gør de det?

Står også lidt her

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=bph03886&tmp_track_link=ot_recdoc/c01077641/en_us/bph03886/loc:2&lc=en&dlc=en&cc=us

Det lyder som noget ram fejl. Prøv også at tjek alle 4 klodser og de sætter ordentligt i/ klikket godt på plads.
Avatar billede roval Nybegynder
26. august 2010 - 08:55 #2
Hej
Mange tak - ja, klodserne sidder på de rigtige farve: ens klodser på ens farve (dual raid). Jeg har sikret at de sidder godt -  men den bliver ved. Jeg kan ikke forstår at den  giver startfejlmelding først og 2. gang fungere - og det fungere uden problemer ! Det er som om den skal "varmes op" før (som nogle kærester gør!).
Double boot??- bios skal have besked 2 gange for at forstår det?? Systemet forstår ikke 2 x dual raid?

Har en god dag :o)

Roval
Avatar billede kimtheman Novice
26. august 2010 - 11:12 #3
Bare for sjovt. Prøv at byt om på klodserne.
Avatar billede roval Nybegynder
11. september 2010 - 18:57 #4
HEJ KIMTHEMAN

jA, MEN... SÅ HAR JEG BYTTET KLODSERNE OG VOILÁ, SÅ VIRKER DEN FINT!!

MANGE TAK FOR TIPPEN.
KH
ROVAL
Avatar billede kimtheman Novice
11. september 2010 - 21:05 #5
Lyder fint. Glæder mig til mine point så.