Avatar billede moabou88 Mester
22. august 2010 - 16:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kan ikke starte min bærbar

hej..

min bærbar kan ikke starte,  jeg har forsøgt at oplade min ærbar, da je tænkte den måske var løbet tør for strøm, men det har ikke hjulpet..

min lader virker, og det ved jeg fordi jeg har brugt den på min anden bærbar, og der virkede den fint..

hvad kan det skyldes, hvad kan der være galt..

da den gik i stykker havde jeg brugt den , den samme dag..  mit batteri var ved at løbe tør, og jeg satte den derfor til at lade op...  et par timer efter, forsøgte jeg at tænde den, men den ville ikke starte..

håber nogen kan hjælpe
Avatar billede haverslev Novice
22. august 2010 - 16:33 #1
Fjern 220 Volt, fjern batteriet og hold / tryk startknappen nede i ca. 5-10 sekunder af gangen.

Sæt batteriet i igen, samt 220V og prøv at se om ikke den vi starte på.

Ps. kig den kold mens den kørte på batteri ??
Avatar billede moabou88 Mester
22. august 2010 - 16:41 #2
ja både og, altså den skrev lav batteri, så mens jeg satte strøm til slukkede den..

hvad mener du med jeg skal gjerne 220 volt, og derefter sætte det til igen
Avatar billede haverslev Novice
22. august 2010 - 16:44 #3
Fjerne 220V = fjern opladeren fra computeren :-)

Hvilket styresystem er det ?
F.eks Windows vil gemme div. og lukke ned lige inden den mister al strømmen.
Det er straks værrer med f.eks XP, der kan der beskadiges nogle filer og den skal rep. via cd.
Avatar billede haverslev Novice
22. august 2010 - 16:45 #4
F.eks Windows = F.eks Windows 7
Avatar billede moabou88 Mester
22. august 2010 - 16:51 #5
kæft du da for god mester....

min bærbar har lagt i skabet i 8 måneder..

og så kunne den laves så simpelt..

den fungere igen..

det virkede i første forsøg..

du skal have mange tusinde tak..

lige til sidst, tror du der er risiko, for at det sker igen hvis den løber tør for strøm
Avatar billede haverslev Novice
22. august 2010 - 17:03 #6
Ja det kan ske igen, hvis den miste sit strøm.
Du skal derfor være opmærksom på at den giver en alarm, nå der er minimum 10% ( helst 15%)strøm tilbage.
Når denne alarm kommer, så sæt 220V til med det samme.

Ps. jeg har desværre set den fejl flere gange og tillige endda bekendt med at nogle simpelthen har skrottet pc`en pga. den simple fejl

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2010 - 17:04 #7
Hvis det er en lidt ældre sag kan det ske igen. Problemet er at komponenter slides, og ændrer karateristik. Det er det der er sket i dettet tilfælde. problemet er at de ikke ved om pc er tændt eller slukket. Forvirret?? Ja det lyder lidt tosset, men når du fjerner alt strøm fra den nulstiller du alle komponenter, så det er "slukket". Det er det trikket med strømmen gør.
Avatar billede moabou88 Mester
23. august 2010 - 19:30 #8
mange tak, så blev jeg det klogere...
Avatar billede Sofi005e Praktikant
03. november 2016 - 10:03 #9
Vil lige sige TUSIND TAK fra en af mine veninder. Hendes computer ville starte, hvor alle hendes noter til dagens (vigtige) historie test. Så da den fungerede efter trikket hoppede vi begge op og ned! Det var lige i sidste øjeblik, at den virkede igen. TUSIND TAK!! Du har reddet hendes bagdel! (Vores nødløsning var, at hun tog billeder af mine noter)
Avatar billede Vibeke Fredskilde Praktikant
29. juli 2017 - 21:51 #10
Min lenovo yoga 2i1 vil ikke starte op. Der er strøm til men nu da der intet batteri er aftageligt så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre! Nogle der kan hjælpe
Avatar billede moabou88 Mester
30. juli 2017 - 12:26 #11
Hej vibeke.

Dette er en gammel tråd.

Tror ikke andre vil se den.

Synes du skal oprette en ny tråd med dit spørgsmål, hvis dit problem ikke kan løses med de metoder der er nævnt i denne tråd-