Avatar billede Sjohansen Nybegynder
19. august 2010 - 22:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forstærkning af trådløs, og hvordan?

Hey

Jeg er lige flyttet i en andelslejlighed, hvilket vil sige at vi er 6 andelshavere i ejendommen. Der er kun trådløs internet i bygningen, som vi så deles om at bruge. Problemet er at jeg ikke kan få ordenligt signal inde i det rum hvor mit skrivebord står, kan kun få ordentlig signal inde i min stue. Jeg har læst lidt tråde her inde om at man kan købe en repeater? som kan forstærke signalet i det værelse hvor det er dårligt. Men mit spørgsmål er så om den er trådløs forbundet med den trådløse router eller om de to ting skal være forbundet med et kabel? problemet er nemlig at router og sender, ikke befinder sig i min lejlighed, men formentlig oppe på loftet eller i en af de andre lejligheder. Så er det stadig muligt for mig at benytte mig af en repeater(eller access point, kender ikke lige forskellen)?

Og mit andet spørgsmål er om i ved om man kan købe sådan en repeater/access point, som eventuelt kunne sende signalet gennem en ledning og ned i en stationær pc, som ikke har trådløs netkort. :)

Håber at der sidder en med et svar på mine problemer :)

På forhånd tak

Søren Johansen
Avatar billede klaverand Nybegynder
20. august 2010 - 08:04 #1
Jeg vil anbefale at du anskaffer dig et ekstern trådløst kort, og sørger for det har en del kraft. Derudover kan man til de fleste enheder købe større antenner(det hjælper også en del).

Du kan også købe dig en repeater og sætte den så tæt på den trådløse router som muligt, og konfigurer den til at sende videre til din pc.

Repeater: http://da.wikipedia.org/wiki/Repeater

Hvis du kender nogen, eller selv ved en del om netværksopsætning kan du bruge en god solid router´med understøttelse af AP og BRIDGE: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=repeater&sp=all&pid=482360
Så kan du sagtens konfigurer den som repeater, og brug til kabel, osv osv.. Men det kræver som sagt noget viden.
Avatar billede Sjohansen Nybegynder
20. august 2010 - 13:41 #2
Jamen det lyder lidt som om det er et problem at jeg ikke kan komme til den trådløse router? den står som sagt ikke i min lejlighed?

Det du skriver med det eksterne trådløse kort, mener du der til stationær computer?
Avatar billede klaverand Nybegynder
23. august 2010 - 12:37 #3
Omkring det trådløse kort mener jeg til din stationære computer.

I så fald i er flere der dele denne internetforbindelse, så er du nok ikke den eneste som har problemet, og derved kan man snakke med ejeren om problemer ift. større antenne, eller generalt bedre udstyr.
Avatar billede Sjohansen Nybegynder
23. august 2010 - 14:52 #4
Jeg har nu bestilt den trådløse access point du linkede til, en af mine kammerater er It-supporter, så han kan vidst hjælpe mig med at sætte den rigtig op. Så håber jeg at det kommer til at virke.

Ja tror også de andre har rum hvor det er langsommere, men de spiller bare ikke online  spil, så de mærker det ikke på samme måde som mig, så tror ikke de føler det som et problem :)
Avatar billede Sjohansen Nybegynder
24. august 2010 - 15:50 #5
Kan man komme til at ødelægge noget for de andre 5 i huset når jeg konfigurere min Access point? Der er en vejledning der nemt viser hvordan man skal gøre, vil bare være sikker på at de andre lejligheder ikke får nogle problemer