Avatar billede TueLok Nybegynder
19. august 2010 - 20:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XP-opstart-log-on ændret sig fra "navn" til administrator efter trojan

Hej,

efter trojan på min kærestes computer, som er løst (reference: http://www.eksperten.dk/spm/916572 ), kan jeg se at, hvor der før stod hendes navn når man skulle logge på, står der nu administrator...

Har det nogen betydning eller gør det ikke noget? Ved ikke hvorfor det har ændret sig...
19. august 2010 - 20:48 #1
... Indeholder "Skrivebord" / "Foretrukne" / "Dokumenter" det samme som før ?

---

Har der aldrig stået [Administrator] som login mulighed ?

Har der kun stået [kæreste-navn] før ?

Ønsker du at den bare skal logge 'direkte' ind ?
Avatar billede TueLok Nybegynder
19. august 2010 - 21:00 #2
1. Umiddelbart indeholder de forskellige mapper det samme som før...

2. Nej det tror jeg ikke...

3. Så ja:)

4. Jeg tror hun hele tiden har fungeret som administrator; før stod bare hendes navn; nu står der administrator. Der er ikke og har ikke været andre muligheder...
Avatar billede TueLok Nybegynder
19. august 2010 - 21:01 #3
4. Nu forstår jeg! Nej, jeg tror hun er meget tilfreds med at skulle logge på først
19. august 2010 - 21:12 #4
... [kontrolpanel] [Brugerkonto] - se om du ka' få lov til at ændre navnet her ?

Har kan du også sætte login Kodeord. (Og huske det *S*)

Hvis der blandt mulige brugere findes en ['NET(et eller andet)], så må den gerne fjernes/slettes helt...
Avatar billede TueLok Nybegynder
19. august 2010 - 21:27 #5
Den tillader ikke så vidt jeg kan se en navneændring. Og kode er der allerede. Det er heller ikke så vigtigt med navnet; det var mere om ændringen var vigtig i den forstand det "gør noget" ved computeren(s opsætning og funktion). Det er nemlig lidt underligt, at det har ændret sig. Men hvis du (eller andre) ikke ser nogen trussel i det, så gør det ikke noget med "adminstrator" i stedet for!?!

Af mulige brugere er kun en "gæst" som ikke er aktiveret.

Hvis der ikke er noget i det, andet end en ændring i det, så læg et svar:) Og igen, TAK FOR HJÆLPEN!
19. august 2010 - 21:39 #6
Ping...

... Lad den hænge lidt; det kan være at der kommer andre kommentar/forslag ?

Jo - selvfølgelig oprette en NY bruger med  [kæreste-navn]; login som  [kæreste-navn]; flytte diverse EGNE DATA over fra [Administrator] til den 'nye' bruger [kæreste-navn], incl. Foretrukne, Startmenu, ... bla bla bla...
Avatar billede TueLok Nybegynder
19. august 2010 - 21:42 #7
Det tror jeg bliver for omstændigt:)

Jeg var egentlig bare nervøs for at ændringen betød noget særligt i forhold til computeren.

Jeg lader den hænge lidt og hvis ingen andre kommer med noget helt nyt og andet får du pointene...

Tak igen!
Avatar billede TueLok Nybegynder
19. august 2010 - 22:01 #8
Det kan faktisk godt være ændringen kom efter jeg under rensningen startede computeren i fejlsikret tilstand (safe mode)...???
Avatar billede TueLok Nybegynder
19. august 2010 - 22:39 #9
Plus: Når jeg klikker på "start" nede til venstre og menuen kommer op står Administrator øverst i kursiv, hvilket det ikke plejer at gøre...

Det kan godt være det intet betyder, men noget er der sket...