Avatar billede jepper1992 Mester
16. august 2010 - 11:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windows Xp reperation

Hej jeg har problemer med min xp, den siger der mangler en vigtig fil fra system 32.

jeg prøver at boote fra min xp cd for at reperer den, men den spørge ikke om jeg vil installre eller reperer, den går direkte i gang med at installere windows.

håber i kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få den til at reperer.
Avatar billede danco Nybegynder
16. august 2010 - 11:12 #1
Hvad er det for en CD du benytter ?
en original OEM CD eller en cd du har fået med fra en producent ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. august 2010 - 11:14 #2
Prøv istedet at sætte din CD i drevet og gå så til kør skriv sfc /scannow og lad din pc. køre det kan godt tage lidt tid.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. august 2010 - 11:16 #3
husk lige der skal være afstand mellem c&/
Avatar billede jepper1992 Mester
16. august 2010 - 11:17 #4
det er en iso fil med xp der er brændt over på en cd.
Avatar billede jepper1992 Mester
16. august 2010 - 11:19 #5
kan ikke komme ind på den, så kan heller ikke komme ind til kør
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. august 2010 - 11:28 #6
Kan du komme i fejlsikret tilstand tast vedvarende på F8 under opstart se om du kan gå i kør derfra eller højreklik på dit C: drev egenskaber funktioner undersøg nu søt flueben i begge og genstart det tager et stykke tid
16. august 2010 - 11:35 #7
...mangler en vigtig fil fra system 32... - lidt mere specific ? Sti/navn på filen ?

PS: http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/jepper1992 - venligst check/følg op/afslut lige dine tidligere spørgsmål ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede jepper1992 Mester
16. august 2010 - 11:41 #8
kan godt komme ind ind i fejlsikret tilstand, men den gider stadig ikke reparere, kan godt komme ind ind i installation menu, og vælge ting, men hvad skal jeg vælge når jeg er derinde.
Avatar billede jepper1992 Mester
16. august 2010 - 11:50 #9
karise har lukket nogle af de nu xD, og kna ike huske hvad den hed, den skriver det nemig ikke lige nu, nu genstarter den bare i stedet for
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2010 - 16:17 #10
Kan du ikke komme til at køre sfc /scannow i fejlsikret tilstand som Poko1 foreslår? Og husk cd i drevet

Hvis du kender navnet og der hvor den skal lægges(system 32), så skulle du kunne overføre den direkte fra din cd ved copy/paste.
Det er sikkert en .dll fil (programudvidelse) der mangler.
Avatar billede teknik Juniormester
16. august 2010 - 16:30 #11
Når du går ind i fejlsikret tilstand, så prøv at vælge systemgendannelse når det tilbydes.

Det kan reparere visse af denne type fejl.
Avatar billede jepper1992 Mester
17. august 2010 - 08:55 #12
nej kan ikke køre sfc /scannow, når jeg trykker kør så gør den ikke mere så går den bare ud på skrivebordet igen.

og kan ikke køre systemgendannelse, har prøvet men den siger jeg skal insætte systemgendannelses cd hvis jeg skal køre det.
17. august 2010 - 09:30 #13
Gå i Start > Kør > CMD  [ENTER]

I den 'sorte' box skriv: sfc        /scannow  [ENTER]

Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Genstart...
Avatar billede jepper1992 Mester
17. august 2010 - 10:15 #14
tak for hjælpen har fået det til at virke nu.
skriv lige svar så jeg kan give point
17. august 2010 - 10:40 #15
Ping...

Det var så et [svar]... Deles mellem flere ...