Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
12. august 2010 - 20:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilket Windows 7 skal jeg vælge?!

Hej alle !

Jeg sidder her med min dell bærbar:
Inspiron 1520 CORE 2 DUO T7100 1.80GHz,800,2M
2048 MB (2 x 1024 MB) Dual Channel DDR2 SDRAM med 667 MHz
NVIDIA GeForce Go 8600 GT with 256MB DDR2 dedicated graphic memory

- og jeg bruger stadig Windows Vista ;(

Vil gerne have Windows 7 installeret på den, men hvilken version skal jeg vælge?? Kan min bærbar køre hvilken som helst version?
Avatar billede haverslev Novice
12. august 2010 - 20:49 #1
Ja den kan køre alle versioner af W7

Mest brugt er Windows Home Premium versionen i 64bit.

Hvis du blot påregner at lave en "opgradering" - altså hvor du beholder alle dine programmer, dokumeneter osv.
så skal du kæbe en Windows 7 version der bit mæssigt er det samme som din vista - altså Vista 32bit -> W7 32bit
eller Vista 64bit -> W7 64bit
Avatar billede haverslev Novice
12. august 2010 - 20:51 #2
12. august 2010 - 20:53 #3
Jeps - men helst ikke WIN7 starter -> http://www.eksperten.dk/spm/916076

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx

---

Point ude: 80h -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/dragonxd7 (Dem der ikke er grønne) bør/skal du følge op på så 'folk' gider at hjælpe dig en anden gang...
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
12. august 2010 - 20:59 #4
Oka, jamen jeg havde faktisk i sinde at slette alt, for så derefter at installere Windows 7?

Jeg bruger Vista 32-bit lige nu, og vil gerne gå til Windows 7 64-bit, og self lave en backup af alt inden jeg gør det?

Inde i kontrolpanel kan man tage en sikkerhedskopiring af hele sin computer står der. Vil jeg så kunne føre denne backup over på Windows 7 selvom det er 64-bit?(;
Avatar billede haverslev Novice
12. august 2010 - 21:06 #5
hvis du bruder 32bit nu, så skal du tillige sørge for at have drivere til W7 64bit - gå på pc producentens hjemmside og check/hent dem.

Programmer skal geninstallers igen, men dokumente, billeder, musik osv. kan lægges ind fra sikk. kopi
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
12. august 2010 - 22:04 #6
Ja oka... tak for hjælpen, tror sq jeg nøjes med at opgradere(;
Avatar billede haverslev Novice
13. august 2010 - 09:13 #7