Avatar billede pasha Nybegynder
11. august 2010 - 11:26 Der er 3 kommentarer

Windows Vista på bærbar dell - skærm er sort

Hej alle i kloge mennesker,

Er der en eller anden der kan hjælpe min datter med et stort problem.

Hun skal starte i skolen i næste uge, og nu er hendes bærbare PC begyndt at opføre sig mærkeligt.

Vista startes umiddelbart fint, og vi kommer til opstartsbilledet og kan taste kode, men så snart vi har gjort det bliver skærmen helt sort, så vi ikke kan se skrivebordet ej heller iconer eller noget som helst, det eneste vi kan gøre er, at benytte musen.

Vi kan åbne pcén i fejsikret tilstand, her kan vi åbne eks. worddokumenter men ikke billedfiler mv.

Det er sikkert en virus ØV, men jeg er også sikker på at en af jer har svaret på hvordan vi løser det, for det ser jo ikke ud til at PCén er ødelagt.

En vigtig detalje er naturligvis, at vi også meget gerne vil sikre de gemte dokumenter, herunder specielt billeder.

Håber at høre fra jer snarest

//Pasha
Avatar billede KHHP Juniormester
11. august 2010 - 13:07 #1
Hej
Nu er Windows VIsta jo kendt for at være utrolig langsom, men har i prøvet at starte maskinen normalt og så når den kommer til det punkt hvor skærmen er sort og det eneste I har er musen at rykke rundt med og så bare lade den stå og se om den kommer. Hvis den efter et stykke tid kommer ind på Windows skrivebord, skal i rydde op på maskinen med et oprydnings program. Jeg kan anbefale et program jeg selv bruger til oprydning, da det er lidt bøvlet at bruge Windows Diskoprydning hvis man ikke kender det. Det her program trykker du bare på Care! og så kører det hele af sig selv: http://iobit.com/advancedwindowscareper.html
Hvis den overhovedet ikke arbejder og heller ikke kommer ind på Windows Skrivebord, kan I prøve at starte den i fejlsikret tilstand, og så kopiere alt der skal gemmes over på eksterne enheder. F.eks. CD'er, DVD'er, USB nøgler/stik, andre computere(netværkoverførsel(lidt avanceret)), Eksterne Harddiske osv.
Så bruger I den geninstallationsdisk der fulgte med til computeren, eller I kan gå ud og købe en Windows 7 installationsdisk og så lave en frisk installation af Computeren, bare med Windows 7 i stedet for Vista.
Avatar billede pasha Nybegynder
12. august 2010 - 11:11 #2
Vi prøver det du har skrevet og så vender vi tilbage, hvis andre har forslag så skriv endelig.
Avatar billede white78 Nybegynder
19. november 2010 - 07:25 #3
Jeg har næsten det samme probem det er bare en stærk pc altså en i7 920 med 6 gb 2000mhz ram og det er begynd med at gøre det samme jeg køre med windows vista ultimate 64 bit ---- den køre fint og logger fint på og så er der sort skærm med musen kun og så står den ikke og laver noget i ca 40 sek og så køre den ind normal.. nogen logisk forklarig ? har kørt chk disk og ram test uden at finde nogn ting