Avatar billede kakky Nybegynder
10. august 2010 - 00:06 Der er 6 kommentarer

Spam i comments

Hej alle,
Jeg har en hjemmeside hvor brugeren har mulighed for at kommentere indhold.Desværre har jeg nu fået spam på siden.Bare et par minutter efter jeg har slettet spam comments, er der allerede nyt spam:(
Er det nogle der kan hjælp mig med dette?Har hørt om akismet men hvordan fanden får man det installeret...?
Siden er programmeret i php.
Hjælp...det er mega irriterende og det ødelægger sitet:(
Avatar billede madsens90 Praktikant
10. august 2010 - 08:56 #1
Hej Kakky!

Der er flere forskellige måder at løse dit problem på, men de fleste af dem kræver dog at man programmerer lidt selv.

Er det dig der har programmeret siden, eller en du kender?
Eller er det noget downloadet?

Kender ikke til akismet.

- Christian
Avatar billede kakky Nybegynder
10. august 2010 - 11:36 #2
Hej Christian,
Det er en anden der har programmeret siden.Jeg kender ikke så meget til programmering, så derfor vil jeg helst ikke gå ind og pille ved koderne.
Akismet skulle være et program til primært wordpress, men også til sites med comment-funktion.Det kræver også lidt kodning, så er lidt lost der også.
Hvilke måder er det du tænker på som kunne løse problemet?
Carsten
Avatar billede madsens90 Praktikant
10. august 2010 - 14:33 #3
Hej Carsten.
Kiggede lige hurtigt på Akismet, og det så ummidelbart for avanceret ud at tilføje til sin hjemmeside hvis ikke man kan kode lidt selv. (men ved det ikke)
Det jeg havde i tankerne var egentlig programmering det hele.
For så kunne man gøre sådan at den kigger hvornår brugeren sidst har skrevet en besked, og hvis det er mindre end 10 sek siden, så er det spam, og så skal beskeden ikke tilføjes.

Er ikke helt sikker på at problemet kan løses uden lidt kodning. Har du mod på at pille lidt i din kode?
Og ellers vil jeg råde dig til at spørge den kammerat til råds, som har lavet siden. ;)
Avatar billede kakky Nybegynder
10. august 2010 - 15:40 #4
Hej Christian,
Jeg er ok frisk på at pille lidt.Har gjort det før, men kun i lille grad.
Har ikke mulighed for at få fat på personen som har programmeret siden.Det er grunden til at jeg nu selv er på opgaven:)
Hvad foreslår du at jeg gør?
Carsten
Avatar billede kakky Nybegynder
12. august 2010 - 12:37 #5
Problem solved..jeg lukker tråden.
Avatar billede madsens90 Praktikant
16. august 2010 - 11:48 #6
Beklager at jeg ikke nåede at hjælpe dig til svaret, men er glad for at du fandt det. :)

Husk at lægge et svar ind, og acceptere det.