Avatar billede CodingJoe Nybegynder
09. august 2010 - 15:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WCF service tilgang fra to forskellige domæner

Her er scenariet:

DomæneA (DMZ):
www site skal konsumere en wcf service.
    |
---------------- Firewall ----------------------
    |
DomæneB:
Wcf service

Vi vil gerne have, at wcf servicen kaldes med et bruger navn password fra DomæneA. Bruger behøver ikke være logget på klient maskinen. Hvordan opnår vi dette kald.

Vi har forestillet os at oprette en bruger på DomæneA og den samme på DomæneB. Fra Klient sitet indsætte:

<system.web>
      <identity impersonate="true" userName="username" password="password"/>
</system.web>

Er dette muligt? og kan man evt. få kommunikationen til at foregå på en anden alternativ port?
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
09. august 2010 - 18:04 #1
Jeg har fundet nedenstående link på nettet.
Er det den eneste måde at gøre det på med installation af certifikat etc.?

http://www.devatwork.nl/2007/05/wcf-username-authentication/
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
28. august 2010 - 09:15 #2
Vi valgte at validere på certifikater. Det virker fint:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms731074.aspx
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
28. august 2010 - 09:16 #3
Ingen kodeændring. Alt foretaget i client web.config og wcf web.config.