Avatar billede flemon Nybegynder
06. august 2010 - 09:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Størrelse på vedhæftede filer?

Hej.
Jeg har sat en smtp server op i en ny konto i min outlook 2007.
Jeg skal bruge den til at teste noget mail med.

Jeg vil vedhæfte en fil på 40 MB bare for at se om jeg kan modtage på dette, da jeg har lavet nogle ændringer (før kunne jeg modtage 200 MB).

Jeg får dog ikke engang lov til at vedhæfte denne fil i en ny mail, da outlook siger filen er for stor?
I samme outlook har jeg sat en exchange konto op, og denne kan sagtens tilføje en fil af den størrelse.
Kan man ændre den tilladte filstørrelse for vedhæftede filer i outlook?
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. august 2010 - 11:18 #1
Ikke umiddelbart. Det er noget, som din ISP bestemmer.
/ptj_11
Avatar billede flemon Nybegynder
06. august 2010 - 11:23 #2
Det undrer mig bare at jeg kan med min exchange, men der står vores server jo godt nok også et andet sted, med en anden ISP.
Men er det ikke stadig min lokale ISP der bestemmer selvom jeg sender fra en outlook (lokalt på maskinen) der sync. med vores exchange server?
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. august 2010 - 11:41 #3
Det skal jeg ikke kunne svare på, men der kan jo ligge en begrænsning i pop3.
Skaljeg forstå det sådan, at du har installeret en smtp-mailserver på din maskine, eller har du bare oprettet en ny profil med en pop3 konto.
Hvis det er det sidste, så er det i hvert fald din lokale netforbindelse, der styrer hele forløbet. Det er det sansynligvis også, hvis du har installeret en mailserver.
Men der er jo også forskel på, at afsende og at modtage mails. Der kunne der også ligge en begrænsning.
Prøv at høre din systemadministrator, om der noget i systemet, der forhindrer dig i at kunne det, du forsøger.
/ptj_11
Avatar billede flemon Nybegynder
06. august 2010 - 12:34 #4
Der skulle ikke være noget til hindring for at kunne sende lokalt fra.
Vi har selv en smtp server, som godt nok er installeret på en anden lokation.
Det er den jeg bruger i min pop3 profil.
Mit problem er at jeg ikke engang når at tilføje den vedhæftede til til den mail jeg vil sende.
Hvis det var vores ISP ville den komme med en fejl når jeg prøver at sende den. Men denne fejl opstår så snart jeg forsøger at vedhæfte filen?
Derfor vil jeg tro at det er inde i selve outlook.
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. august 2010 - 12:57 #5
Ja, det vil jeg ive dig ret i.
Prøv at checke din opsætning. Kør en test af opsætningen. Den er nu nok i orden, blot for en ordens skyld.
Dernæst prøv at køre "Office Diagnosticering", og se, om det kan klare dit problem.
/ptj_11
Avatar billede flemon Nybegynder
06. august 2010 - 15:07 #6
Det hjalp ikke. Så nu har jeg droppet det!
Ellers mange tak for hjælpen.

Smid et svar og scor nogle point :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. august 2010 - 17:53 #7
OK. Du kan jo altid prøve at slette profilen, og derefter oprette den igen, det kan jo være, at du har fået lavet en eller anden snoskefejl.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
12. august 2010 - 20:59 #8
Hej flemon.
Er det udtryk for at du har fået det til at virke?
/ptj_11