Avatar billede Lasse Novice
05. august 2010 - 19:40 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Versions fri COM library

Jeg bruger MS excel 13 object library til at automatisere rapport kreering. Maskinerne hvorpaa programmet skal koere har forskellige version af excel installeret (12, 13 og 14). Programmet fejler hvis versionen ikke passer perfekt.

Er det muligt at lave et program der bruger et versions fri object library, saaledes at uanset hvilken version af Excel der bruges, saa virker mit program?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
05. august 2010 - 22:09 #1
Læg den korrekte assembly sammen med programmet :)
Avatar billede Lasse Novice
05. august 2010 - 23:10 #2
Jeg tror ikke jeg helt forstaar...
Avatar billede Syska Mester
05. august 2010 - 23:37 #3
Deploy den assembly sammen med dit program som det er compiled til.

mvh
Avatar billede sandrasmurf Nybegynder
10. august 2010 - 00:37 #4
Jeg er selv glad for GemBox.Spreadsheet. Det er super nemt at bruge. Speed er meget højere end ved brug af COM og der er ingen problemer med at gemme til forskellige versioner.

Kan varmt anbefales.

Desværre er det ikke helt billigt. Der er også en free version, men den er begrænset til 200 rækker.
Avatar billede Lasse Novice
10. august 2010 - 17:49 #5
janus_007 og buzzzz >> Takker, svar => point

sandrasmurf >> Tak for inputtet, det kan vaere at jeg bruger det i en fremtidig loesning.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
10. august 2010 - 19:01 #6
Spørgsmålet er om du fik det løst?
Avatar billede Syska Mester
10. august 2010 - 23:15 #7
svar
Avatar billede Lasse Novice
11. august 2010 - 16:35 #8
Jeg lavede en hurtig test, og det saa ud til at virke.